Gå til innhold

Har dere skrivd ønskebrev til jordmor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke gjort det.. Hvis det er slik ønskebrev ang fødselen, så kommer jeg ikke til å gjøre det heller. For den jordmoren jeg går til, skal ikke være med på fødselen uansett, og jeg aner jo ikke om det jeg ønsker i brevet passer den dagen jeg ligger der... Da har jeg kansje helt andre behov... Men samboeren min kjenner meg jo godt... Han veit hvordan jeg vil ha det.. Han har fått beskjed om å verne meg med sitt eget liv om de nærmer seg med tang eller sugekopp :)))

Vi leverer et skjema til fødeavdelinga, og der er det plass til å skrive om evt. tidligere fødsler og hvis man vil kan man skrive ønsker. Hører at mange skriver et ønskebrev og leverer på føden.

Men skal du ha med deg partner kan jo han også snakke for deg om du ikke klarer det. Fint å fortelle om eventuelle ønsker til han.

mamma mia 79...

Det er vel ganske dumt å be typen verne deg med sitt liv dersom det blir snakk om tang e.l....? Hvis barnet blir tatt med tang el.l er det jo fordi hjertelyden til babyen har sunket...... alternativet er å dra "tomhendt" hjem fra sykehuset!!!! :/

Annonse

Nei, og har ikke gjort det før heller.

Tenkte å prate med den jordmoren som er på vakt på føden når jeg blir innlagt. Jordmor på helsestasjonen trenger i hvertfall ikke lese det, for hun kommer jo (som det blir sagt over her) ikke til å være til stede under fødselen, og har ingen innflytelse anyway..

Jeg skrev et ønskebrev i sist uke, men samboeren mente det kanskje ikke var noen god idè.. Jeg ble vel litt ivrig der jeg satt og skrev på den 3 siden, og ønskene mine var mer i retning:"Jeg vil ha et bord til vannflasker ved siden av sengen!" Enten må jeg skrive et nytt et, eller så dropper jeg det...

Jeg har tenkt på å skrive et "ønskebrev" og legge det sammen med helsekortet å ta det med når jeg skal føde. Ikke noe vits å gi det til jordmor på helsestasjonen hvertfall.

Dette har jeg tenkt til å gjøre da jeg hadde en ganske fæl fødsel sist gang, og sønnen min holdt på å dø. (I tillegg har moren min født en død gutt, så er jo litt xtra bekymret!) Har ikke tenkt til å skrive mange sider, men skrive hva som gikk galt sist, så de har det i bakhodet. Er jo kanskje ikke alt man husker på når man ligger der!!!

jeg har heller ikke tenkt å skrive noen ønskebrev. er ikke så sær at jeg krever spesialbehandling.:P (haha, nå tenker jeg at jeg får neon sure reaksjoner) haha, neida, det er flott med ønskebrev, men jeg føler rett og slett ikke at jeg trenger det. For jeg vet ikke hva jeg går til som førstegangsfødende uansett. =)

Får heller rope det ut om jeg plutselig skulle finne på å ønske meg smertestillende alikevel eller noe.

Annonse

Nei. Har egentlig ikke planer om det heller. Er 1. gangs, så ønskene er litt diffuse akkurat nå. Har jo de vanlige, ønsker ikke å klippes etc - men når det kommer til stykket så styrer vel personalet etter sin egen vilje. Mulig jeg noterer litt ned, og tar med lappen den dagen jeg skal føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...