Gå til innhold

Har dere det ALLTID ryddig i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter sånn med å holde det ryddig. Selv om vi bor i en liten leilighet. Men det er5 kanskje det som er problemet egentlig.. Rotet blir enda mer synlig.. Jeg VIL jo ha det ryddig, det er da jegh koser meg mest, men når kvelden kommer og ungen er lagt, så er jeg jo ganske sliten... Rydder mest om dagen når jeg orker.. Har en kjæreste som er snill og grei men som ikke ser hverken rot eller støv. Er så slitsomt å hele tiden mase på ham for at han skal gjøre ting.. Og når jeg kommer til andre, så er det alltid like ryddig.. Men det er kanskje fordi jeg vanligvis går på avtalt besøk?? Pleier å være strøkent her også når vi får besøk...

Vær nå ærlige: Hvordan ser det ut hos dere en vanli9g tirsdag morgen? Nå vil jeg ha litt drit også, ikke bare solskinnshistorier.. He he

SI at jeg ikke er alene...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæhæ, er det oppvasken fra i går (som han ikke tok da han kom hjem tidlig), lekene som vi dyttet til siden, eller hybelkaninene du vil vite om?

Skrevet

Du er ikke alene :)

Og vi er bare tre (da er ikke hybelkaninene inkludert:))!

Skrevet

hmm :o) er mest glad i å ha det ryddig da.rot stresser meg. men akkurat nå en tirsdags morgen, så:

ligger det strødd klistremerker, glittertuber, bilder og albumer på spisebordet. (scrapper)

barneleker strødd i stua

katteleker strødd i stua

putene i sofaen ligger hultert i bultert ;)

vaskerommet ser ut som en krigssti

ligger strødd daimtwist over hele kjøkkenbordet ;P

tja... ellers ser det ganske greit ut egentlig hehe ;o)

Skrevet

Vel, ryddig er det når vi ikke har flyttet inn enda... ;)

Er det mann og krapyl i huset må de reise på ferie for å ha det ryddig.

Skrevet

ikke alltid...

når vesla sover bruker jeg helst fritiden på meg selv, men self tar jeg rotet, men kan la det ligge litt...er ikek akkurat mitt første prioritet når jeg har tid for meg selv...

Skrevet

NOT!!

Enda synes jeg at jeg ikke gjør annet enn å rydde.... Men m en mann som roter like mye som jeg rydder, en guttunge på 12 år som slenger fra seg ALT OVERALT, en 2 åring som ser det som sin livsoppgave å rote så mye som mulig og 2 bikkjer som røyter konstant..... Ja, du kan jo tenke deg....;-)

Skrevet

Stort sett. Men har små "øyer" av rot litt rundt omkring, men jo'a...Bare ikke titt inne i skapene mine;-)

Ha en roteskuff eller noe...kjekt å ha..

Skrevet

Akkurat sånn er det her hos oss også:) Gubben er kjempe grei og hjelpsom, men ser ikke rotet. jeg slapper best av når huset er sånn noenlunde ryddig, så da blir det enten å hele tiden fortelle gubben hva han skal gjøre (slitsomt) eller alltid rydde selv !!!blæh! I dag så ser huset sånn ut : Lekebiler strødd over hele stua, tegneark og tusjer over hele spisebordet, skittentøyskurven er stappefull...puh- håper minsten på to månder sover en time til- litt tid til rydding:)

Skrevet

Her på en tirsdagsmorgen er det slik i dag:

Ferdig vask i vaskemaskina, har ligget der siden i går.. Fullt på tørkestativet på vaskerommet - spisebordet er OVERFYLT!! Venter på å få kjøpt inn et dataskap, for der er det ledninger, regninger, klær, bilder som ikke er hengt opp, en skriver..ja - alt utenom mat på det spisebordet ;)

På kjøkkenet er oppvaskmask. ferdig, men det står et nytt lass klart utenfor der igjen.

Ellers er gulvene nyvasket, tok stua og gangen i går, badet og soverommet er på vent, fordi snuppi sover der. Liker best ryddige omgivelser jeg også, så det blir vel et raid her i dag, men..

Så nå er det froookost og kos og dinbaby en stund til :)

Skrevet

Prøver å få ryddet bort før jeg legger meg. Men i går orket jeg ikke, visste jeg hadde en hard natt foran meg (gullet begynner å få tenner)

Nå er det babyleker strødd utover. Vasken som jeg brettet sammen i går er fortsatt der jeg la det fra meg i går.

Sambo sovna på sofa`n i går så det ligger en haug med pledd utover sofa`n. Han hadde også spist is (som han ikke orket alt av) så det er en skål full av isrøre.

Middagsmaten fra i går står fortsatt på komfyren.

....og jeg sitter her....hehe.

Skrevet

Nei ingen fare, prøver å ha det noenlunde ok der vi er mest, kjøkken gang i tilfelle det kommer noen, men resten er ikke akkurat noe rope hurra for. Klær er det alle steder, tror jeg blir gal!! Men en fattig trøst at en ikke er alene da!!!

Skrevet

jeg rydder alltid om kvelden, men pleier ikke å rydde opp lekene, eller legger dem på et sted, er nesten aldri rotete her, samboer roter da, legger fra seg sokken og t skjortet på rommet. og jeg rydder, prøver å få han til og legge dem i skittenstøyskurven, men det blir litt vanskelig for han, hehe.jeg støvsuger hver dag, det kommer inn så mye små grus, er så lei det.

Skrevet

Det varmer mitt hjerte å lese at vi er flere!

Her er det sånn i dag:

-leker på gulvet

-ubrettet(!) klesvask på stellebordet(!)

-regninger og litt diverse i et stort fat(!)på ovnen(!)

-tegneblokk,rammer,vannkoker,kaffekanne,pastilleske,d-dråper,mobil,fjernkontroller,tanntråd,skje,fargestifter,drikkeglass på spisebordet.....

HI

Skrevet

Alltid ryddig, men kanskje litt støv i krokene. Det verste rotet som finnes er en kam her, en neglklipper der, DVS "sånn tilfeldig slengt fra seg rot"

Skrevet

Ikke nå lenger :-)

Skrevet

her i dag er :

*masse takkekort som ligger strødd på stuebordet

*fat, glass og juice kartong på stuebordet (har akkurat spist frokost..)

*to baby gymmer på gulvet, en matte og noen bamser og andre små leker..og midt på gulvet stå korgen der datteren min endelig soover i..;)

Skrevet

Hehe, morsomt å lese:o)

Prøver å holde det ryddig, men hjelp så vanskelig det er...!

- babylue, nøkler, aviser, vannflaske, regning, kvittering på stuebordet

- regntøy og sko slengt på gulvet i ganga

- krypeteppe, (rene) bleier, babytøy på spisebordet

- tepper slengt i sofaen + en hjulvisp(!) ligger også her

- oppå tv-en: skrivebok, takkekort, gaveeske m smykke, roman

- og ellers ligger masse rent tøy sammenbrettet her og der i 2. etasje (hvor besøkende ikke ferdes...)

Hm, tror Minsta sover nå, så da skal jeg koke meg kaffe og rydde fram til kaffen er klar.. ;-)

Skrevet

Nope, har det ikke alltid ryddig i huset lengre.. Før så fikk jeg panikk ved rot, nå etter at snuppa har kommet så må ting flyte litt innemellom.. Hun kommer først og hun vil ikke alltid være alene på gulvet når mamma gjør litt husarbeid rundt henne:)

Sambo hjelper til,men jeg syns ikke det er sååå viktig at alt er perfekt rundt meg lengre (liker å gjøre ting selv..).

hehe, mamma kom på besøk etter vi fikk snuppa og hun sa: "her er det koslig for nå ser jeg dere bor her også!"

Det blir rydda her når jeg orker på dagtid. På kvelden slapper vi av sammen vi tre, så du er ikke alene :)

Skrevet

Skjønner hva du mener med at det alltid er strøkent hos andre, for venter vi besøk er det alltid fram med støvsugeren først og dra over badet:-) Så det er litt vanskelig å vite hvordan det er hos andre ja.

Her er det som regel alltid ryddig , men unntak av lekene til barna. På dagtid ryddes det hele tiden etter måltider, klær legges på vaskerom med en gang, så det er bare det barna roter som er overalt på dagtid. Etter middag rydder vi sammen etter maten, og leker med barna. Så legger vi de etter kveldsmat, og da begynner den som er først ferdig med å legge(tar hvert vårt barn) å rydde bort alt. Så vi holder bare på et kvarters tid, så er hele huset strøkent igjen...må ha det slik når kvelden kommer.

Men vi kunne støvsugd hver dag, det gjør vi ikke. Boden er alltid rotete, og roteskuffen med alt mulig er alltid full. Men rundt i rommene er det ryddig. Rydder feks snuppa sitt rom sammen hver kveld, så klart til neste dag.

vi er like ryddige av oss, og trenger ikke si til hverandre hva som må gjøres. Vi ser det selv, og bare begynner på det som trengs.

Er veldig glad for at vi er like der:-)

Skrevet

Vi har det alltid veldig ryddig, men nå har ikke jenten vår fått så mye leker enda. Hun er 3 mnd og har 3-4 stk. Vi får se om 1 år eller 2...

Skrevet

Litt opp og ned egentlig.. Men som regel ryddig og rent her.. =D Men naa er jeg og mannen saa heldige naar det kommer til arbeidssituasjon at vi er mye hjemme begge to.. Da flyr jo gjerne en av oss og rydder hele tiden.. He he he.. Klesvasken er et kapittel for seg selv.., den blir aldri tom.. Vasker gulvene ca annenhver dag og rydder kjøkken og stue gjør vi hver kveld etter at lillemann har lagt seg.. =D

Skrevet

Vi bor også i en liten leilighet, så det er ikke så lett å holde rotet skjult i en krok her nei. Jeg er ikke så flink, men min samboer liker å sende meg og Oda ut for noen timer fredag eller lørdag for å rydde og vaske. Jeg må si det er deilig å komme hjem til en nyvasket leilighet, men fra mandag til fredag er det rotete ja.

Samboeren maser en del på meg, så jeg kunne garantert blitt bedre...

hos oss er vaskemaskinen ferdig, samboeren har brettet sammen klær som enda ligger på tørkestativet, rester av middagen fra i går står fremdeles på komfyren...posten ligger slengt på salong bordet og takke kortene ligger klar til å bli skrevet og sendt.... å ja jeg har en skikkelig rotekrok med masse skolesaker og sånt.... og huff det ser ikke ut på soverommet...

men herregud så deilig det skal bli når vi skal flytte fra denne lille to roms leiligheten på 44kvm til en 4 roms på 96kvm...gleder meg...mye bedre plass til å rote på:-)

Skrevet

Pleier å ha det ryddig. Snuppa er så liten enda at hun ikke har begynt å rote. Jeg har selvsagt måttet senke min standard for ryddighet til et litt annet nivå enn før, men det er fortsatt helt ok. Og rent. Snuppa krabber mye på krabbematte på gulvet, og den er lik på begge sider. Litt vanskelig å si om det er den ene eller den andre sida hun ligger og gnurer på, så da synes jeg det er greit om det ikke er altfor mye lort her. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...