Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg lurer veldig og det er jo mange innlegg ang dette så vi kunne jo lage en fødsels symptom tråd..hihi
Tiddelidu Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Min fødsel startet med litt kraftigere kynnere enn vanlig. Så oppdaget jeg litt blodig utflod, kort tid etter startet riene for full rulle, ca 4 min mellom hver. Da var det bare å komme seg brått og hurtig til sykehus hvor vannet gikk etter en stund. Fire timer etter første ri var lillegutt ute!
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Fødsel nr 1: -Slimproppen gikk natt til tirsdag. -Litt av vannet gikk natt til onsdag. Måtte derfor inn på sykehuset, kun maserier heele onsdag. -Natt til torsdag fikk jeg innsovning for å få hvile. De skulle sette meg i gang neste dag. Men resten av vannet kom rundt ett, og da kom riene også. Dårlige rier hele veien, gutten kom 12.30...Dvs det var litt hektisk på slutten og det står oppgitt 12.30 ett sted og 13.30 et annet, så vi vet ikke helt:-) Fødsel nr 2: -Masse modningsrier/masrier i ukene før termin, og 5 dager før termin ber jeg om å få komme til en sjekk for å se om de har noen nytte -Torsdag; jordmor sjekker, ingen modning:-( Hun tilbyr meg modningsakupunktur og jeg takker jaaa! -Våkner søndag morgen kl 0800 av ei skikkelig rie! Sier ingenting til samboer pga flere falske alarmer. Men på rie nr to skjønner jeg at vi bare må dra. -Har så vondt at gutten vår må dra til naboen - klarer ikke bilturen til farmor. -0930 sjekkes jeg på føden: 3-5 cm åpning!! Det går radig og ungen blir spådd å komme til lunch! 12-13-tida. Ting stopper opp, og de forsøker å røske i mormunnkanten som gjenstår for å se om det er det som er problemet. AUUUUU! De gjør det gjentatte ganger, jeg kommer ALDRI ALDRI ALDRI til å godta det igjen!!! -Det hele viser seg å være meningsløst i tillegg, gutten er stjernekikker og kommer i tillegg med hode skjevt og nesa først!! -Jeg koooser meg (NOT) i timene mellom 13-1700 da gutten kommer med hastesnitt! I det hele en litt bitter opplevelse, men jeg skjønner at de gjorde det de måtte! Fint initiativ, håper på mange fødselshistorier her!!
Snupidupi Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Sku kryp tel køys, men mått en siste gang på do... klokka va akkurat tolv... vannet gikk... satt der som en fjott førr det va en mnd tel termin Etter å ha sotte der mens det sika ei stund, reng æ fødn... fikk beskjed om å kom... Pakka bæggen og vi kom oss agåre... da vi kom på sjukhuset bei det nu målt etter ria etc. ingen ria, så de meint på at æ kom tel å bi satt i gang morran etter, så sambo for heim førr å søv litt... han va nok ikke kommet langt før rian starta sånn smått i tre tia... men tenkt dette tok lang tid så han fikk nu bærre fær heim å søv litt... fant ut at vi sku reng han klokka sju, da hadd han nu fått tre tima på øye i det minste... sjønnt at ting gikk litt fortere enn æ trudd, da det kom ei anna en jordmora inn når æ dro i tråen førr å få dem tel å varm risposan... ho spurt om ikke vi hadd rengt sambo... nei.. sa æ, tenkt vi sku vent tel klokka sju... da va klokka halv sju... jaja du gjør så du vil sa dama og resta på haue mens ho gikk ut... litt over sju, bynnt æ å bi litt slitn...va ikke skikkeli ondt enda, men spurt om æ kun få akupunktur eller om det va tidli.. nei, jordmora syns æ hadd vært flenk, da ho gikk ut døra etter å ha satt nåln fikk æ akkutt behov førr å press... dro panisk i tråen og sa at æ mått press... bærre press du... fikk æ beskjed om... sambo kom klokka åtte, kvart over åtte kom værdns vakreste frøken tel verden... E veldi spennanesn kor det bi denne gangen ;D
2nj♥ Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Min fødsel startet 3 dager etter ul-termin (på menstermin) med at slimproppen gikk klokka 17. Kom også endel blod med den..... Få minutter etterpå kom riene, og det som kastet på meg. De var kraftige og tette fra første stund, noe jeg ikke var helt forberedt på, så jeg besvimte i stua. Klokka 19 ca var vi på føden og jeg hadde 3 cm åpning. 0240 var gutten født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå