Gå til innhold

Hei alle sammen (litt lang)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem, og det er foreldrene mine. Spesielt pappa. Han mener at abort er den eneste riktige løsningen for meg. Han er overbevist om at jeg ikke klarer å ta vare på et barn, og at barnevernet kommer til å ta fra meg ungen. Jeg har alltid hatt et godt lag med barn (så han har ikke noe grunnlag for å si det han sier). Jeg prøver å forklare min besluttning så godt som mulig, men det virker ikke som om han vil høre på det jeg sier. Og i går fikk jeg et brev fra tanta mi, der hun også skrev hvis "idiotisk" det var av meg å beholde det lille barnet mitt. Jeg har ligget våken i nesten hele natt og grått. For jeg føler rett og slett av barnet mitt vil bli uønska av alle i familien. Men jeg klarer ikke å ta abort, jeg får det ikke til. Jeg kommer til å angre resten av livet hvis jeg gjør det.

Greit barnefaren er voldelig, og har fått besøksforbud fordi han truer med å drepe meg. Og selvfølgelig skjønner jeg at pappa er redd for at han skal plage meg resten av livet. Men jeg kan da ikke la han skremme meg til å ta abort. Jeg blir helt utkjørt av detta. Alle har snudd seg mit meg, og det nå når jeg trenger dem mest. Hva kan jeg si til pappa for at han skal forstå? Kommer han noensinne til å forstå? Noan ev dere som har hatt et lignende problem, som kan hjelpe meg litt her?

Håper på svar :-)

Beklager at jeg er anonym, men følte at det var mest riktig.

Redd og fortvila

Fortsetter under...

Kan nok ikke gi deg annet råd,en å gi faren din tid. Når du har kommet lengre på vei,eller evt har født,så vil nok ting bli bedre. Din far mener nok ikke at du ikke duger som mor,men er redd for hva barnefaren kommer til å gjøre. Og ang din tante,så har ho ingenting ho skulle ha sagt!! Det er ikke hennes valg,eller liv.

Som du selv sier,så ønsker du å beholde barnet,og da er det nok det som er meningen:)

Men lykke til videre,og hold oss gjerne informert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...