Gå til innhold

Noen som har brukt babycomp mens de er blitt gravide?

Anbefalte innlegg

Holder på å prøve på nr to nå, og har brukt babycomp som prevensjon siden i fjor høst - så nå kommer den jo godt med i planleggingen:o) Men lurer litt på hva som "skjer" med bc`en når en er blitt gravid. har registrert samleie de siste dagene, og hadde el på søndag. Skjønner ikke helt den bruksanvisningen på dette området, men om jeg er blitt gravid, hva skjer da? Vises det på noen måte på bc`en? Om ingenting vises, kan jeg likevel være gravid, og i så fall når (bør) skal det vises?

Fortsetter under...

Ca 17 dager etter El skal den vel lyse konstant gult, grønnt og rødt! Prøv å trykk 2 ganger på sirkel tasten når den står i klokke modus! Så trykker du på minus tasten for å se el og pluss tasten for å se termin!

Det er sånn min virker ihvertfall, men jeg har bare brukt den i 3 mnd... Å tror den er litt usikker på meg hehe! For den spør også om M hele tiden.

Jeg har hatt røde dager siden tirsdag forrige uke - og sex hver dag siden det - ons. På fredag og lørdag blinket det røde lyset og jeg registrerte samleie første gang på lør og så hver dag siden (fant ikke ut hvordan jeg skulle gjøre det før da). Samme dagen trykket jeg sånn at en evt termin skulle vise - og 3.7.06 kom da opp. Har gjort dette de påfølgende dagen også, men da kommer det bare streker der hvor datoen skal stå. Det samme skjer om jeg trykker sånn at jeg skal få kjønnsprognose. Betyr det at jeg ikke er blitt gravid denne syklusen, eller er det for tidlig å si. Syns det sto et eller annet om at den skulle begynne å blinke alternerende i alle lysene ca tre dager etter mulig befruktning...? Det gjør det jo ikke på meg - viser fremdeles rødt. Huff blir helt stresset av dette her jeg:o/

Ja, jeg prøvde det du skrev ang å se el (to ganger på sirkeltasten i klokkemodus og en gang på minustasten) Kom bare noen streker - ingen dato....hva betyr det da? Vet jo at jeg har hatt el - det kjenner jeg veldig godt + har hatt el-slim.

Registrerte jo samleie på lørdag + hver dag siden. På lørdag kom det opp termindato 3/7, men siden har det bare stått streker i dato-vinduet. Sikker på jeg hadde el på søndag (det var dag 14 og rødt lys blinket fredag og lørdag). Aner ikke om tempen har økt...har liksom ikke pleid å følge med på det. Legger bare merke til hvilket lys som lyser;o/ Tror det var rundt 36.40-et eller annet i dag... Det er jo bare to dager siden el da, så kan det vært for tidlig å forvente noen reaksjon? Er det sånn at om jeg ikke får opp termindato ol så er jeg absolutt ikke gravid? Uff, mistet helt motet her jeg nå:o(

Annonse

Heia, jeg har brukt babycomp i noen år.. Er nå endelig gravid.. Tar tempraturen hver morgen, er blitt en vane nå, tar den nesten i søvne..

Ca 16 dg etter eggløsning og du fremdeles ikke har fått mens, så lyser den konstant på alle tre lysa. før det så blinker den ved mistanke..nå fortsetter jeg og tar tempraturen hver morgen, så nå er jeg 81 dg gravid, har bare 199 dg igjen sier boksen, he,he

Lykke til!

Så den begynner ikke å lyse før etter 16 dager? Er det fremdeles håp da eller? Selv om den ikke lyser på mistanke...og når lyser den i såfall ved mistanke? Er som sagt bare tre dager siden el...men skulle den ha begynt å lyse likevel? Og hva med at jeg fikk opp termindato på lørdagen, men ikke siden? Bertyr det noe?

ser at min baby comp tok det noen dager før den lyste mistanke det gjør den så lenge du har reg. samleier som har klaffet med el. så går det enda noen dager så lyser den på en annen måte så, ein dag til så lyser de konstant. les manualen nøye har sikkert lest min 50 ganger før eg forstod vansklig å forklare nå ein ikkje har compen foran og kan vise.

Trodde den skullle blinke alternerende i minst 18 dager, før den bekreftet. Jeg hadde "mens" i fire dager, og da begynte BC på ny syklus. Temperaturen holdt seg høy, slik at jeg fant ut at jeg skulle ta en test, og den var positiv!! Hadde håpet jeg skulle kunne bruke BC nå i begynnelsen av svangerskapet, men den fortsatte bare på ny syklus etter to uker med høy temperatur, og viste ikke at jeg var gravid. Synd..

Ok., så det er en mulighet for graviditet selv om den ikke har begynt å lyse alternerende enda? Hva lå tempen din på da du fant ut du skulle teste? Når skal tempen begynne å synke igjen etter el - og hva pleier den da å ligge på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...