Gå til innhold

hoftedysplasi (skinner)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen andre som har barn med skinner?

hvor lenge må de ha skinnene på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

Jeg har ei datter som hadde gips, og etter gipsen hadde hun skinner. Hun hadde på skinnenene i 3 måneder

Skrevet

Jeg har barn med skinner...hun har brukt disse i snart 3mnd og nå skal vi straks inn på kontroll igjen...

Skrevet

ja vi håper på det nå:) Det hadde vært kjempe delig...hun har brukt pute å skinner fra hun var en mnd...så det blir et halvt år det...savner nærkontakten nå¨.... hyggelig å hilse på deg også niva...har du pute barn eller?

Skrevet

Ja. Jeg har to jenter på 2.6 år og 6 uker. Begge er født med hoftefeil. Hun eldste hadde pute fra hun var en måned gammel, og hun hadde puta i 6 uker og fikk da beskjed om at den hjalp ikke. Ble lagt i strekk og fikk gips. Hadde deretter gips i 5 uker ,og så måtte de klippe den av fordi den var ute av ledd igjen ( hennes høyre hofte var født helt ute av ledd pluss en underutviklet hofteskål ) Hadde deretter en pause på 4 måneder og ny strekkbehandling og deretter gips igjen i 6 måneder og 3 måneder med skinner. Hun er nå helt fin og har tatt igjen sine jevngamle. Lærte foresten å gå rett får hun fylte to år. Min yngste datter på 6 uker har pute, og jeg var på kontroll for en uke siden og da var hoftene helt fine. Må bare ha på puta i 3 måneder tilsammen. Deilig. Jeg lå også foresten på pute som liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...