Gå til innhold

Optimismen er knapt merkbar....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå brukt nærmere 8 timer(er på nattevakt) på å lese om Pergotime, høye FSH verdier og ennå høyere alder. De siste to timene har jeg sittet å lest om en gjeng med "eldre" damer som overgikk hverandre i diverse forsøk på assistert befruktning, de dro bl.a. til Danmark, Sverige og Finland. Ser for meg at jeg blir en av dem om et par år......

Hva gjelder Pergo, så blir jeg jo mer og mer forvirret jo mer jeg leser. Ser ut til at alt spriker. Det er en del bivirkninger som alle er enige i, og at en kur er greit, ser det også ut til at alle er enige om. Men utover det, så spriker det noe helt forferdelig. Noen sier max 3 forsøk, andre 12. Noen sier en pausemnd. etter en Pergokur, andre sier annenhver eller tredjehver.

Fant til min store overraskelse til og med noen som var eldre enn meg og hadde høyere FSH og likevel var blitt gravide!!! Ja, da.....

Men selv om FSH er lav, så er vissnok eggene gamle likevel, så hva er vitsen??

Fant dessuten denne statistikken over gravide etter Pergo:

Etter en Pergokur: 18,75 %

Etter 2 Pergokurer: 18,75 %

Etter flere enn 2: 18,75 %

Gravide i måned uten Pergo: 43,75%

Dette får bare være en oppsumering av min natt. Ha en god dag alle sammen, og til alle dere nygravide: NYT DET!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og god morgen til deg.jeg har tatt 2 ganger hormonspröyter å ble kjempe dårlig og uten resultat!Var på privatklinikk her i Finland sist måned å fekk besjed om å begynne på spröyter så i morgen er min förste,så på mandag er det ul og mellom tirsdag og torsdag neste uke skal det ordnes så nå er det bare å håpe((:.Samboeren min hadde dårligt med gode svömmere så nå får me håpe de kan sette inn de som er gode!Önsker deg lykke til og kan anbefalle deg Finland den dagen du trenger hjelp,er bare kjempe koselige folk som jobber her...

Skrevet

Hei nicco.

Lenge sida sist! Jeg ser du er her fortsatt...lykke til med pergo forsøket ditt. Jeg gikk jo på flere slike kurer før jeg ble gravid med førstemann. Jeg tror jeg hadde fire kurer og flere fikk jeg ikke. Jeg fikk forståelsen av at det ikke var bra med for mange slike kurer. ...Men de lærde strides vel mht til dette også!

Det er jo ikke umulig for oss å bli gravide, men det er klart sjansene er mindre enn for yngre kvinner. Jeg har begynt å få kortere sykluser og det er etter hva jeg har lest ikke noe godt tegn akkurat, men helt umulig er det vel ikke? Jeg tar det som det kommer nå...orker ikke at babyprosjektet tar helt overhånd!

Håper du lykkes med prosjektet ditt.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Nok en gammel tråd, men denne var til Bente, mht å bli gravid i pausemåned....

En måned etter dette innlegget var jeg gravid.....snakk om opp og nedturer.

Skrevet

Så flott nicco, nå ble jeg glad:) Håpe, håpe at denne pp er min/vår:) Blir fint med en februar baby;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...