Gå til innhold

Min fødselshistorie :o) (ikke skummel)

Anbefalte innlegg

Jeg hadde termin 2/7. Satt her og bimmet på kvelden 30.juni.

I ni-tida begynte jeg å få regelmessige tak i magen,men hadde ikke enda sett noe til slimproppen,så jeg regna med at det bare var nok en runde med maserier..

En halv time senere begynte de å ta seg opp,og det ble 5 min imellom.Tok en dusj,men de var der fortsatt,så da var det vel noe igjære..

Litt før kl 23 dro vi til føden for å sjekke.Var ikke vonde rier,så jeg regna med at det kun var etpar cm åpning,og hjemsendelse,men der tok jeg feil gitt.. 4-5 cm!!!!

Jeg hadde på forhånd høylytt proklamert at jeg skulle ha epidural,men trengte det jo ikke enda,siden jeg ikke hadde vondt.

Skulle sjekkes igjen kl 02.30.Jordmora sa at det kunne ikke være effektive rier siden jeg var så avslappet,men sjekka allikevel.8cm!!

Da ble det rett i fødesenga..

Kl 0500 hadde jeg kun 0,5 cm igjen,og da begynte noen svake pressrier.Da ble vannet tatt.Holdt på å prøvde å presse,men det var ikke enkelt,siden de fortsatt bare føltes som halvveis.

Måtte derfor presse selv,uten at kroppen egentlig ville det. Måtte få oksygen sånn at babyen fikk litt ekstra,og det var faktisk det eneste jeg fikk under hele fødselen.

Etter en times pressing kom endelig lillegutt ut kl 06.12.

Måtte sy 3 sting,men det glemmes fort.

Gutten var 4090g og 52 cm lang.Hodeomkretsen var på 36cm.

Vil med dette takke for meg her inne.Har virkelig vært koselig og lærerikt her med masse flotte damer.

Gratulerer til alle som har fått den siste uka,og lykke til til dere som enda venter. :o)

Hilsen en takknemlig mamma til 3 perfekte gutter.

Lille Trille 2/7-06

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...