Gå til innhold

vikar og sykemelding....??

bea med magen

Anbefalte innlegg

noen andre som står i samme situasjon....... jeg jobber som vikar i kommunen og vet ikke når å hvor mye jeg skal jobbe fremover.. hvet fra dag til dag.. hvilke rettigheter har jeg hvis jeg sykemelder meg.. er 6 uker på vei og er veldig plaget med kvalme, trøtt, ryggen, svimnel og mat står sist på listen over ting jeg skal..... vet ikke om jeg burde sykemelde meg eller bare "stå på". har en sønn på 3 som krever sitt. skal jeg prioritere jobb og penger fremfor familie.. hva skal jeg gjøre???? usikker.. hva har jeg rett på med tanke på sykemld..???????

Fortsetter under...

• 5 uker senere...

er i samme situasjon som deg nesten bare at dette er mitt første barn.. er 16 uker på vei, er lei den usikkerheten med jobb.. har jobbet en rekke steder innen for helse i kommunen å etterhvert som jeg ser at jeg ikke klarer jobben på de her forskjellige plassene har jeg måttet si at det ikke har vært mulig å jobbe mer på grunn av blant annet vondt i ryggen, kvalme og tunge løft. siden jeg nå jobber bare på en plass er det begrenset hvor mye vakter jeg får.. så jeg må nok prate med legen eller jordmor om dette.. hvis du har jobbet en tid før graviditeten skal du ha opparbeidet deg rett på sykepenger, slik jeg har fått med meg regner de permisjons penger av sykepenger oxo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...