Gå til innhold

Ni uker siden ma. Ikke mens og ikke gravid...

Anbefalte innlegg

For ni uker siden hadde jeg en ma og var til utskrapning. De sa som til alle at det skulle ta 4-6 uker å få tilbake mensen, og at vi burde vente til mensen var tilbake med å prøve igjen. Har likevel ikke brukt prevensjon etterpå. Nå er det ni uker siden og jeg har ikke fått mensen enda, og begynner å lure. Har tatt tester i fem uker nå, og alle er negative. Har heller ingen andre gravid-symptomer. Var hos lege for å forhøre meg, men han visste ikke hva dette dreide seg om så jeg fikk bare en henvisning til gyn. Fikk time 29. november (!) Det er litt lenge siden synes jeg da...

Hva skal jeg gjøre? Inbiller meg at alle leger vil si at "dette er helt normalt" Noe som begynner å tære på.

Noen tips??

Fortsetter under...

Det er nok normalt å få mens etter 4-6 uker. Men det er heller ikke uvanlig at kroppen/hormonenene kommer i ubalanse etter MA. Jeg tror (forklart på en ikkevitenskapelig måte) at kroppen ikke skjønenr helt da det ligger en liten død baby i magen. Kroppen er hverken gravid eller ikke gravid og da kan det bli litt tull.

Jeg fikk mens etter 5 uker da jeg mistet, men menstruasjonssyklusen ble totalt på bærtur. Varierte fra 33-47 dager, enda den var regelmessig på 33 dager før jeg ble gravid.

Menstruasjonen din kommer nok om du ikke er gravid, det kan bare ta litt tid... Men jeg vet, tilmodighet er ikke det man har mest av da man har mistet, en skulle helst ha vært gravid igjen i går!

Det er alltid lange ventelister hos gyn.... ihvertfall her jeg bor. Har du ikke fått igjen mens til da, vil du sikkert få noe medisiner som setter den igang. Kanskje det da fikser seg selv resten, elelr kanskje du får pergotime som er med å piffer opp eggløsningen din.

Lykke til iallefall!

Takk skal du ha Steinbukk

Jeg var hos en privatlege i dag bare for å forhøre meg. Hun skjønte at jeg hadde behov for litt oppfølging selv om det mest sansynlig ikke er noe galt. FIkk time hos gyn. i morgen. Da skulle jeg visst ta ultralyd av eggstokkene... Jeg er glad for å bli tatt alvorlig, men er litt redd for å " sykeliggjøre" meg mer enn nødvendig. Skulle ønske alt bare ble helt normalt og morsomt igjen som da vi begynte å prøve...

Har hørt om mange som får endret syklus og symptomer rundt mensen etter ma, inkludert meg selv. Men jeg er ganske opptimistisk og inbiller meg at jeg nå skal få en 28 dagers normal mens uten ømme bryster og svingene hormoner... vi får se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...