Gå til innhold

lurer på en ting til nå, bør jeg avstå fra sex til etter en evt. innsetting??

Anbefalte innlegg

Tok eggløsningssprøyta i kveld, og lurer på om jeg bør avstå fra sex nå??

Klinikken har ikke sagt noe om det, og jeg er jo ganske sikker på at vi ikke blir gravide på egne hånd, det er jo en grunn til at vi er her.. Men, vil ikke ta noen sjanser heller???

Siden dette forsøket er i naturlig syklus, og jeg tar ingen medisiner, og ja.. Dere skjønner kanskje??

Om vi har hatt max flaks så kunne vi kanskje ha klart det selv, det er jo bare en sædcelle man trenger..

Håper dere forstår hva jeg mener, det ble veldig rotete dette ser jeg.. :/

Fortsetter under...

De hadde vell sagt det om det var absolutt "forbud" vil jeg tro.

Jeg skal ha innsetting i kunstig syklus, i mitt brev står det at vi kan fortsette som normalt med samleie. Hehe.

Men det blir jo noe annerledes da.

Jeg får jo hormoner som undertrykker utviklingen av follikler/egg.

Annonse

Du vil vel få egen EL i morgen (11.10) da?

HVIS det resulterer i befruktning vill ikke det befrukta egget forsøke å feste seg før om ca. ei uke. Da har du jo allerede satt inn et befrukta fryse-egg, og da er det kanskje ikke så positivt at det er et egg der allerede? At de to eggene vil "ødelegge" for hverandre sånn at ingen fester seg?

Ikke vet jeg, bare en tanke...

:-)

Hei og lykke til!Du kan ha sex helt frem til innsetting,var det siste legen sa til oss når me skulle ut döra!Jeg begynner på spröytene i morgen å skal på ul på mandag så klinikken mellom tirsdag og torsdag neste uke.Gleder meg...Lykke til...fra ei som gleder seg..

PS: Og det at "en sædcelle er nok" stemmer dessverre ikke. Sædceller jakter i flokk, og det er en grunn til at det må være ganske mange millioner av dem før befruktning finner sted... Det skal nemlig mange celler til for å bryte ned membranen som omgir egget.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...