Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er jeg desperat og søker råd hos dere.

Jeg er i uke 7 nå og har vært kvalm og kasta opp i snart to uker. Jeg kaster opp bare om morgenen, men er konstant kvalm. Hele tiden. Jeg har prøvd Postafen reisesyketabletter. Akkupunktur. Jeg spiser ei brødskive eller knekkebrød hver 2.-3. time. Jeg spiser 1 skive og en kopp te før jeg står opp om morgenen. Men ingenting hjelper. Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6623586-pr%C3%B8vd-alt-kvalm-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg det som deg... men jeg kaster opp noen ganger utover dagen også.

Jeg er 8+3 i dag og har kastet opp i tre uker nå.

Jeg blir ekstra kvalm når jeg har lite mat i magen. Du spiser ikke litt lite, da?

Jeg koker meg havregrøt om morgenen (etter første prat med doskåla) og har litt sukker og kanel på. Det holder godt i magen, men jeg blir ikke kvitt kvalmen helt...

Alt drikkbart byr meg imot, men jeg klarer å drikke små mengder husholdningssaft.

Jeg har tenkt meg til akkupunktør denne uka. Hvor mange ganger har du vært til akkupunktur? Jeg har forstått at det sjelden hjelper med kun ett besøk...så kanskje du skal fortsette med det??

Det er det eneste rådet jeg kan komme med, for jeg er skikkelig rådvill selv.

Jeg fikk et tips om å spise mandler... Hjalp ikke meg så mye, men du kan jo prøve...

Jeg er sykemeldt og forsøker å komme meg ut en liten tur i løpet av dagen selv om jeg aller helst vil krølle meg sammen i senga.. Prøve å være litt aktiv i hvertfall...

• 2 uker senere...

Hei Ella 75 og dere andre kvalme. Jeg melder meg på. Har samms symptomer. Godt for meg å lese innlegget ditt og se at jeg ikke er alene. Er bare 9 uker på vei, med nr 2. Var kvalm og kasta opp stort sett gjennom hele forrige svangerskap, men likevel, jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er verre.Kaster opp 3-4 ganger daglig i 16 dager nå og går konstant å lurer på når det skal skje igjen. Fungerer ikke ifht jobb. Måtte avlyse jobbreise idag og igår, turde ikke reise med flybuss, tog og fly - for jeg er garantert å kaste opp. For meg virker det som om det eneste som hjelper er å ta det superrolig, da blir det iallefall ikke verre. Men da blir jeg jo gææren. Dekonstruktiv, klarer ikke sortere, alt blir like håpløst, selv selvsagte ting som at mannen min selvfølgelig handler mat når jeg ikke orker - men jeg stresser meg kjempe opp og må spørre ham om det, får selvfølgelig ja til svar. Slitsomt. Jeg prøvde ikke akupunktur sist, pga redsel for sprøytestikk..., men skal prøve det om 2 dager, er villig til mye nå. Jeg har gått ned 3,45% på 16 dager. Leste at hvis man går ned mer enn 5% er det kritisk. Så jeg er jo et sykke unna det enda. Lykke til til deg! Om det er noen trøst så er vi iallefall flere kvalme :-). Er du sykemeldt? Jeg har foreløpig tatt dette på egenmelding og brukt opp avspaseringstimer, men det funker ikke i lengden. Skal til legen i morgen, håper på forståelse for sykemelding.

heisan..

kan nok ikke hjelpe deg er i samme situasjon selv,kvalm konstant...har ikkelyst på noen ting,verken å spise eller å drikke..helt forferdelig..er til vanlig veldig glad i mat og snop...nå presser jeg ned mat,spyr men spiser alikavel...får gåsehud av all mat,men tenker på det lille knøttet som må ha næring..håper hver dag at detskal gå sånn plutselig over..

Er i praksis og vil gjerne fullføre den mnd som gjennstår av 3 mnd..

men nu spøker det for det..er helt fortvilt..ligger bare hjemme hver dag..og mannen min må ta seg av alt i huset og jenta vår på 5..ser at han også er sliten..men makter ikke å hjelpe til..

Jenta vår på 5 lurer jo på hvorfor mamman hennes bae ligger på sofaen og hvorfor hun spyr hele tia..har ikke fortalt henne at vi venter baby,er jo bare 8 uker på vei..men vurderer å si det så jeg kan forklare henne hvorfor jeg er så dårlig??

dette hjelper ikke deg så mye,men du ser nu at deter flere som sliter..skulle ikke vært lov med den kvalmen..vi får bare se fram til den lille blir født:)daer det verdt det...

Hei Venterpåbaby

Jeg er nå kommet til 10+1 i dag. Var til legen i dag, tok ultralyd på magen. Var ikke noe spes å se, men legen så at det var liv. Kvalmen min begynner å avta litt nå. Kaster nesten ikke opp om morgenen. Og Har hatt noen timer her og der i dag hvor jeg ikke har vært kvalm, så nå begynner jeg å se lys i tunellen.

Det er samboer'n som gjør alt her i huset oxo, lager til og med mat til meg..Men han sier det er hans måte å ta del i graviditeten på!!

Lykke til, vi blir snart kvitt kvalmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...