mikki Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 hei igjen ! Jeg skjønner at jeg er ny på dette området. Har lest en del av innlegggene her inne, særlig de om prøving etter en SA. Fikk også beskjed om å vente etter en mens. Jeg fikk også beskjed om å vente med samleie de første 14 dagene? Er det etter de man kan eventuelt bli gravid igjen? Og hva er MA? Takk....
Nette2 Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 MA er missed abortion, det er som SA, men man må ha utskrapning. Grunnen til at man ikke skal ha sex er at infeksjonsfaren da kan øke. Som du ser har det vært litt diskusjon om det med å prøve igjen etter SA, jeg ville bare kjørt på om jeg hadde muligheten, du må kjenne på din kropp og psyke:-) Lykke til da
Heldigmor Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Utdyper svaret til Nette2 litt jeg: MA er som hun skriver en missed abortion. Det betyr at fosteret dør, men kommer ikke ut av seg selv, derfor er det vanskelig å oppdage. Jeg har selv hatt en MA som ble oppdaget i 17. uke. Da hadde fosteret vært dødt i næmere 10 uker uten at jeg hadde blødd en dråpe, og jeg måtte gjennom en utskrapning på sykehuset. Når det gjelder det å prøve etter en SA støtter jeg synspunktet til Nette2. Masse lykke til videre! Jeg hadde selv SA i 9. uke for ca tre uker siden, og vi har latt det stå til... )
mikki Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2006 takk for svar ! Fosteret hos meg var utviklet som i uke 8, men hjertet hadde sluttet å slå. kroppen støtet det ikke ut, men det ble oppdaget på UL. Hadde hverken hatt vondt eller noen stor blødning. a er det kanskje en MA ? Legen mente at det sikkert kunne ha vært der i flere uker til om vi ikke hadde funnet det ut på UL. Jeg tror at vi prøver snart igjen . Er så utålmodig, og vil bare være gravid igjen......
Elise29 Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Det var skikkelig trist da Jeg hadde en SA for 4 uker siden og begynte å prøve igjen med en gang jeg var ferdig å blø. Blødde ca 1 uke. Klaffet ikke denne pp'en, men det er vel bare å fortsette å prøve... Jeg er også veldig utrålmodig og hadde ikke klart å vente med å prøve igjen. Tror ikke kroppen blir gravid igjen før den er klar for det uansett. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå