opus07 Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Begynte å kjenne litt kramper nederst i magen i uke 15. Dette dukket opp oftest etter å ha gått i vanlig tempo mellom buss-t-bane-hjem-jobb, men ga seg etter en liten stund og etter å ha roet ned. Etter en uke ringte jeg legen og fikk en rask sjekk, og magen hadde est ut nesten 5 cm på to uker, så legen mente det var "vokse"smerter. Ble iallefall sykemeldt i en uke for å ta det helt med ro. Men disse krampene kan også dukke opp når jeg strekker meg ut på senga og kan være ganske kraftige, men går alltid over. Flere som har det slik?
snipp & snapp i 38.uke Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Det kan høres nylig kjent ut, - var i London nå med masse gåing tre dager til ende - og midt oppi dette fikk jeg sånt "bråk" nederst i magen... Fikk sånn rimelig panikk, lurte på om dette var slutten.... Men neste dag fikk jeg ikke igjen buksen husker jeg nå når du beskriver det slik, så voksesmerter høres ut som noe jeg gjerne kan kjøpe! Utrolig godt å finne en forklaring på fenomenet - har lett i hodet om jeg kunne ha hatt / kjent noe lignende i 1. sv.skap, men nei... Nå har jeg i tillegg 2 der inne, så det skal visst gå fort i svingene, er 13 uker i dag så helt fersk her inne i 2. trimester, hvor langt er du?
snipp & snapp i 38.uke Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Jaja, det er mer som går fort i svingene, trodde jeg var inne på 2. trimesterdebatten og ikke på tvillingsiden, - det betyr jo at du òg har 2 der inne som tar opp plassen... - og forklarer kanskje nettopp dette med voksesmertene, men du er jo kommet endel lenger enn meg ser jeg....
opus07 Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2006 Takk for svar! Godt å få tilbakemeldinger når alt er så fremmed. Første gang for meg og foreløpig to der inne. Hadde tidlig UL, men nå nærmer det seg den ordinære ultralyden, og det skal bli fryktelig spennende. Jeg er i uke 17, og om to uker får vi se dem igjen, håper at det går like bra med begge!!!! I forrige uke begynte jeg nok å kjenne liv, kjennes ut som sommerfugler i magen og ikke bobler som sprekker, som mange beskriver det.
snipp & snapp i 38.uke Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg hadde UL i uke 10, men har ikke fått brev om når den ordinære skal finne sted enda. Og ja, det blir frykterlig spennende, sist var det jo bare meg - gleder meg veldig til pappaen får se. Lurer fælt på om kjønnene blir mulig å se da, for denne gangen vil jeg svært gjerne vite hva det blir! Har en formening om at det blir en av hver - (har veddet med han der hjemme - en kjærlighet! - eller hugleik på staur, som det så bra heter heromkring) Og sommerfugler er en bra beskrivelse, jeg tenker litt sånn flimmer, fiskeyngelflimmer - men masse liv! Har tenkt at det er tidlig, men det kan jo virke som om alt med tvillingmagen går litt kjappere??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå