ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Jenta mi er 5 1/2 mnd. Har nå NUK- smokk beregnet fra 0-6 mnd. Må jeg bytte til 6 mnd + når hun blir 6 mnd? Eller har det ikke så mye å si?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Niks. De fleste babyer finner en smokk dem liker, og det er det. Ikke så lett å få dem til å skifte.
WWJD Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Tror den viktigste forskjellen er størrelsen på plata rundt selve sugedelen. Dersom den er for liten kan babyen sette fast hele smokken i munn. Det er jo ingen magisk grense på 6 mnd da, men greit å ha de litt store. Heller for store enn for små. Sugedelen blir jo også større og da er det bedre for babyen å suge. Smokkene skal jo uansett byttes ut etter en stund, for å forhindre at de blir slitt, slik at sugedelen blir løs. Farlig om den setter seg fast i halsen!
tullejenta Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Kjøpte akkurat større smokk, vi bruker avent. den nye kommer kjappere ut
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2006 Ok, da vet jeg det! Mista den ene smokken, og må derfor snart kjøpe nye (litt lite m en bare)... Prøve m 6 mnd+ da ;o)
Luca Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Det er viktig!! Det har vært tilfeller på at et barn har hatt en smokk for lavere alder enn barnet, og barnet fikk hele smokken ned i halsen. Så de er kontruert for at de brukes for riktig alder. Og dette er ikke hysterisk altså:-)
Mammaen til E.S. Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Har brukt 4mnd+ fra lille snupp var begynte med tutt. Ville ikke ha de små.
Livmor Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 De Nuk-smokkene jeg alltid har kjøpt har ikke større "plate" rundt munnen, men selve smokken er større og det er "håndtak" (ring) på dem. Jeg kjøper silikonsmokker. Tok forresten ikke lang tid før gutten vår vente seg til den litt større smokken. Formen er jo lik, og det virka som det viktigste:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå