Gå til innhold

hei dere nygraverte!

amilde 11.06

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen til dere som nettopp har kommet fra "over 35 år og prøver". Vi har jo kommet en hel flokk derifra den siste uken :-)

Jeg er lykkelig men også vettskremt. Springer å sjekker hver gang jeg er på do om jeg skal begynne å blø. Jeg er så redd for å miste, da det virker som det er ganske vanlig.

Jeg har to barn fra før og har da hatt grusomme svangerskap med kvalme, migrene, bekkenløsning osv. Håper at dette blir lettere men blir nesten bekymret for denne mangelen på symtomer. Jeg har ingen tydelige symptomer ennå. Men jeg er kun i uke 4-5 og det er jo forstatt tidlig. Jeg har vært litt rød og varm i ansiktet men ingenting bortsett fra det. Hvordan har dere det?

Det var såå rart å være på jobb i dag og sitte der med en kjempestor hemmelighet som jeg ikke kunne si til noen. En rar og deilig følelse..

Fortsetter under...

Hallo amilde, koselig å se deg her også. Vi er jo litt smånervøse alle vi nye ser det ut til, men det er jo kanskje ikke så rart. Det er jo som du sier, det går ikke alltid bra så tidlig i graviditeten, men som oftest gjør det jo det. Jeg har ikke klart å slutte med tempingen enda jeg da, for jeg tenker at det er en indikasjon på at ting er bra, men det gir jo egnetlig bare svar på at hormonprod. er i god gjenge.

Jeg er også i min 5 uke, og har termin 15. juni ut fra FF.

Formen er ok, men jeg har utrolig ømme bryster, og et tarmsystem i opprør. Jeg har også en del stikkninger og murring og blir uvel mot kvelden og natta. Men pytt hvem klager...ü

Jeg håper du får et lettere svangerskap dene gangen, men med bekkenløsning to ganger før er du jo litt utsatt. Jeg hadde også bekkenløsning i begge mine tidligere svangerskap, men i det siste tok jeg det veldig med ro, og det gjorde underverker.

Jeg har allerede fortalt den lille hemmeligheten til noen få utvalgte jeg.

Alle gleder seg storlig med oss...

Jeg håper vi får 8 fine mnd fremover, og at vi kan holde hverandre oppdatert sånn innimellom....

Joda, det er deeeeeeilig endelig å være her igjen! Jeg er i uke 10 nå, og har allerede vært på ul for å se at hjertet slo. Gjett om jeg var livredd da! Har jo opplevd alle foreldres skrekk to ganger allerede (dødfødsel og MA på bare 3 måneder.....). Men nå virker det som om det går greit. Ny ul neste uke, da i mer detalj. Blir nok morkakeprøve igjen, selv om jeg egentlig ikke har lyst. Men for sjelefredens skyld..... Det har jo gått galt i så måte én gang tidligere for oss..

Ellers er jeg i dårlig form, synes jeg. Fryktelig kvalm, svimmel og generelt uvel omtrent hele tiden. Sover dårlig, er urolig, og gråter for alt mulig. Ikke så hyggelig akkurat. MEN - tar det som gode tegn på at alt står til liv i magen, for å si det sånn!

Dette er mitt 4. svangerskap, men vi har bare ett barn fra før.

Jeg har også holdt deg hemmelig på jobb. Dvs. hvis de ikke allerede har oppdaget at jeg er på do hele tiden og er hvit i ansiktet.....

Måtte det gå riktig godt for oss alle streverne!!

Lykke til!

Annonse

Heisan. Jeg har også kommet inn denne uken lykkelig og glad. Har en følelse av at det skal gå bra denne gangen, kjenner meg gravid på en god måte. Måtte det vare. Men altså, jeg går fremdeles på do i eninga for å sjekke at det ikke er blod. Tok en test til nå nettopp, og var NESTEN like spent.. Dust... hcg går jo uansett ikke så fort ned. Men deilig å se krysset nærmest sige frem!!! :)

Jeg har fortalt det flere av mine nærmeste, gleden blir større når man deler. Samtidig er det deilig å ha noen til gode, det er en fantastisk nyhet å dele når man har strevd lenge. Og kort.

Det var kort om ståa her i huset.

Forresten, når skal dere til første legetime? Jeg skal da jeg er 9 uker på vei, tiden snegler seg. Har selv regnet ut termin 19 juni..:)

Godt å se at det er flere som til stadighet går på do for å se om det kommer noe blod på papiret.....

Har drevet med dette siden jeg fant ut at jeg var gravid, for ca. 4 uker siden, er i 9. uke nå, termindato 22. mai. Er som deg av den oppfatning av at det er veldig vanlig å miste, og etter å ha fått barn i uke 27 for 3 år siden (det gikk bra heldigvis), er jeg vel litt nervøs for hvordan dette skal gå.

Jeg har allerede vært på tidlig oppfølging på svangerskapspoliklinikken på Ullevål, og fikk da ultralyd.

Der kunne legen (og jeg) se et bittelite embryo med et bittelite hjerte som banket! Så utrolig deilig å se det lille hjertet! Legen sjekket også en del andre ting, og foreløpig ser alt bra ut.

Har vært mer kvalm, svimmel og uvel denne gangen, og jeg håper og tror at det er tegn på at det skal gå bra, og at vi kan komme lenger enn uke 27 denne gangen.

Fikk beskjed i dag om at jeg skal starte på Albyl E (blodfortynnende) når jeg kommer til uke 12. Dette fordi det var morkakesvikt som var årsaken til at jenta måtte ut i uke 27 sist gang.

Har såvidt begynt å si det til noen få; sjefen min vet det, treneren min vet det og en god kollega vet det. Føler meg litt teit som sprer det til andre enn familie først, men der vil jeg vente litt til. Tror det er fordi jeg vet at de kommer til å bekymre seg veldig for hvordan dette skal gå, og jeg trenger egentlig bare min egen bekymring å hanskes med , ikke å måtte berolige andres bekymringer til stadighet også....

Krysser fingrene for at alle som er her inne skal holde på vidunderet sitt og ha en flott periode frem mot sommeren!

Jeg føler det som deg, det er veldig koselig å ha noen å dele den deilige nyheten med, og alle blir jo så glade. Har ikke sagt noe på jobben enda da, men det haster jo ikke.

Jeg har termin ca 15.juni ifølge FF, som har fulgt mine sykluser og EL nøye i noen mnd nå.

Skal til legen allerede i morgen, men det er egentlig tilfeldig siden jeg hadde avtalt den legetimen før graviditeten var et faktum.

Er egentlig utrolig klar for en tidlig ultralyd om et par uker, men tror jeg kanskje må ordne det selv i såfall. Hadde vært så deilig å se om alt står bra til der inne. Hva tenker dere om det? Er det verdt pengene, eller maser jeg for mye med det?

Er dere over 38 ved termin, og isåfall, har dere tenkt noe på fosterdiagnostikk? Det er jo mange uker til, men det er jo litt å ta stilling til.

Det er utrolig hvor glad man kan bli over å være i dårlig form....ü

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...