Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan få dekke taxi til og fra sykehuset?

Får en lapp fra lege på forhånd eller betaleren selv og får stempel på kvitteringa på sykehuset? Pleier en å få dekka taxi hjem også?

Hvordan få taxi raskt om det haster? Er jo gjerne telefonkø i tillegg til kø på bilene.

Bør en ha med seg handkle og laken til å sitte på i bilen? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i allefall i utgangspkt fastlegen din som må utstede rekvisisjon til fødested dersom han mener du har krav på å få dekket reisen. Dersom det haster er det mulig ambulanse er vel så lurt som drosje. Men det er sånn du kan avtale med føden når du snakker med dem før du reiser hjemmefra

Dette med å få dekka drosje hjem igjen får du gjort på barsel dersom de mener du har krav på det

Skrevet

Er vel en mulighet for at du får dekket taxi til sykehuset men du får ikke hjem. Trenger du taxi raskt så kan du kontakte føden, de har gjerne et "hemmelig" nummer til taxi som går raskere og de kan bestille for deg. (Gjelder i såfall i store byer). Ang. hun som nevnte at det kunne være "greiere" med ambulanse, vel.... Skal en få ambulanse må det være fordi fødselen er i gang eller noe veldig akutt skjer. Fødende får ikke ambulanse transport sånn helt uten videre, alt for mange andre som trenger den typen hjelp mye mer! En ambulanse er for dem som trenger akutt medisinsk hjelp eller om en må ligge.

Når det gjelder noe å sitte på.. Kan vel være lurt om det lekker fostervann, ikke sikkert et bind holder...

Alt går nok bra, lykke til. :)

Skrevet

Hei!

Du vil få dekke transport begge veier ,tror du må legge ut og så får du det til bake av trygdekontoret..ta vare på kviteringene . Da jeg var på sykehuset fikk jeg med et skriv om transport og hvordan man skulle få refundert beløpet ..snakk med legen din så ordner det seg..

b

Ang taxi så tror jeg at når du først kommer i gjennom så vil du gå forran i køen siden det er hast.. Ellers er det mulig og få en ambulanse om de ikke har det travelt, min veninne fikk tilbud om det da hun skulle føde og hadde ikke bil og hun hadde ikke kommet langt ut i fødselen og det var ingen krise..

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...