Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ikke det at jeg savner det, men lurer bare på når jeg kan vente meg det, he he.

Også lurer jeg på åssen dere gjør det med klær - føler allerede at buksene begynner å stramme... Skal jeg gå til innkjlp av mammabukser allerede nå, eller bare kjøpe større størrelse i "vanlige" klær?

Fortsetter under...

Hei.

Er i uke 8, og kvalmen kom i helgen... Jeg har allerede "glemt" noen av buksene i skapet, de trangeste jeansene mine får nok ligge i fred ett år eller to...men får vel være kreativ en liten stund. Kommer ikke til å kjøpe vanlige klær i en str større. Tror nemlig problemet mitt blir måten de er sydd på, ikke str. Trenger noe som er mykt rundt magen!

Annonse

Heisann! Er i uke 8 nå, men har ennå ikke merket kvalmen. Med første barn kom kvalmen i uke 6 og sluttet i uke 12. Et godt råd som funker: Kjøp " Sea-band" på helsekosten , som er bånd man skal ha rundt håndleddet med en kule som trykker på et sonepunkt. Hadde veldig godt utbytte av dette. De selger også noe av det samme på apoteket, men der heter det noe annet.

Camilla

Kvalme begynte hos meg i uke 7 begge ganger.

Det er ikke noe poeng å kjøpe mammaklær veldig tidlig, for mesteparten er rart å gå med før man får litt ordentlig mage. Men kjekt med bukser som er litt stretchy eller lave i livet. Jeg synes allerede det er veldig ubehagelig å gå med flesteparten av buksene mine.

Er kanskje veldig negativ nå, men mine tre siste uker har vært pyton. Er så kvalm at jeg har mistet matløsten. Har ikke lyst på noe for tiden. Startet i ny jobb og for tre uker siden. Heltidsstilling. Så jeg kravler meg gjennom dagene på beste måte. Har jo ikke lyst å sykemelde meg med en gang man har fått fast jobb heller. For da avslører man jo hele greia....og det vil jeg ikke så tidlig.

Har i hvert fall i dag gått til anskaffelse av seaband. Det skal visstnok hjelpe ganske godt.

Har litt mage fra forrige sv.skap, men har ikke merket noe på klærne enda.

Jeg ble veldig kvalm i ca uke 5 og innlagt for ekstrem svangerskapskvalme i uke 7. Fikk høre at det var tidlig da...

Jeg kjøpte vel bare en mamma-bukse tror jeg - brukte vanlige bukser hele tiden pga høy mage, evt bare satt en strikk i knappehullet eller kjøpte bukser med strikk i livet.

Sist ble jeg kvalm i slutten av uke seks...muligsens uke 7... Går over i uke seks imorgen,...håper jeg ikke begynner å spy denne gangen. Slitsomt! Sist var jeg mest kvalm på ettermiddagen..sikkert pga stress fra jobben. Lurt å ta det med ro;) Har kjøpt mammabukser jeg da. Str. XS. Godt med strikk i livet;) Ellers bruker jeg mye skjørt. Olabuksene synes jeg bli litt for trange..

Annonse

Takk for mange gode råd!)

Ta det med ro, ja... Det er ikke lett, nei! Men passer på etter jobben. Heldigvis er det en del som veit at jeg er gravid, siden vi har hatt ass. befr. Men det hjelper litt lite - full fres på jobb.

Får nok investere i noen stretchbukser, ja.

Er ikke kvalm ennå, og håper at jeg slipper. Blir vanligvis kvalm bare av å sette meg i en bil, så jeg har kanskje hatt min skjerv?

BLÆ!!

Kvalm som bare det!

Er av en eller annen grunn kvalm både morgen OG kveld... Faktisk værst på kvelden. (akkurat nå)

Ellers brekker jeg meg av sterke lukter, hårspray, sigarettrøyk etc, skikkelig sjarmerende å gå rundt å brekke seg så tårene spruter! :o)

Kvalmen begynte i uke 5 og var intens i 3 uker. Nå er jeg 8+5 og er fortsatt kvalm, men ikke så ille som det var. Det har kanskje også noe med at jeg ikke har jobbet den siste uken (sykt barn og så høstferie)... Kjenner kvalmen spesielt godt når jeg har mye å gjøre og ordner og styrer mye. I forrige svangerskap var jeg kvalm fra uke 5-9, og så var det over - håper på det samme nå!!

Mammabukser trenger jeg nok ikke ennå, og regner ikke med å trenge det før rundt uke 15-16, men magen min er faktisk så stor (OPPBLÅST) at det er vanskelig å holde skjult at jeg er gravid. Av de få som har fått vite det, hadde nesten alle skjønt det på forhånd. "Du ser jo såå gravid ut", sier de....Nå går jeg med de videste buksene mine, har gitt opp trange dongeri..

Kvalmen kom med dunder og brak i uke 6, har vært sykemeldt siden det og gått ned 5 kilo! Det positive med det er at buksene mine dermed ble for store så nå har jeg litt å gå på, siden magen min er stor og oppblåst som en ballong. ;) Nå er jeg vel 10 uker på veg og kvalmen slipper sakte, men sikkert taket - og takk og lov for det! Du får virkelig kysse finfre for at du slipper! :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...