Gå til innhold

kan man spise pølser 12 mnd gml?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er selvfølgelig ikke det sunneste en ettåring kan spise, men en pølse i ny og ne er vel ikke så galt. Det er i alle fall min innstilling!

Jeg har flere ganger tatt med meg min gutt (14 mnd) i skogen og grillet, - han storkoser seg med deilige pølser!

Ein bør sjølvsagt ikkje basere kostholdet til ein eittåring på farsemat, men som dei andre seier så skadar det ikkje ein gong i ny og ne.

Helsesøster tipsa om at pølser er verdas "beste" sette-i-halsen-mat pga fasongen. Ho sa at ein burde fjerne skinnet (lettare å tygge), og så skjære pølsa på langs (då er den ikkje lenger "luftrør-forma" og dermed vanskelegare å sette i halsen).

Har også veldig angst for at lillemann skal sette pølse i halsen så hvis vi har pølser til middag så kuttes den opp i bittesmå biter med ketchup og litt sprøstekt løk på. Det er kjempenam!! Kan jo også gi litt pølsebrød eller lefse til.

Annonse

Jeg sier bare OBS OBS KVELNINGSMAT!!!

Ta forhåndsregler med å ta vekk skinn og dele opp i små biter. Husk at settes en pølsebit i halsen, så er den av en slik konsistens at den er vanskelig å få både opp og ned under livredning. Jeg gir ikke pølser til min ettåring, hvertfall ikke før hun får flere tenner å tygge med (har fått 8 tenner).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...