Gå til innhold

hvilke str i barne klær den første tiden?

Anbefalte innlegg

HEI Dere

Er kanskje litt tidlig men:

Hvilken str i klær til baby er vanlig å ha med på sykehuset ?

Har så smått begynt å kjøpe litt.

Sist var det mai baby og veldig prematur så jeg føler meg som førstegang.

Og ønsker meg så inderlig en termin baby denne gangen.

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt bare 56. Hvis det viser seg at knøttet er mindre, får jeg sende pappa'n ut på panikkshopping mens jeg ligger på sykehuset, vrre er det ikke :) Lillejenta vår på 2 gikk rett inn i 56 med en gang.

Vår brukte 50 den første tiden! Alle sa før at det ikke var nødvendig å kjøpe den str. at jeg burde ta 62. Så det kjempe søte hentesette jeg hadde kjøpt i str 62, svømte hun i. Var morsomt da.. men vi dro ut å kjøpe nytt i litt mindre str.

Jeg brukte også 56 på gutten min den første tiden... Nå kom han akkurat på termin og var en rettelig sværing (4640g og 55cm), måtte gå over til 62 ganske fort, men i begynnelsen var det også for stort. Jeg tror jeg ville gått for 56 jeg altså, da passer det i hvertfall, og hvis det er litt stort så har du det en liten stund. Men det er absolutt ikke verdt å handle inn for mye klær. Husk du kommer til å få ganske mye også.

Annonse

jeg har helgardert meg denne gangen - forrige gang sa alle akkurat det: vi kom til å få masse gaver. Det gjorde vi, men alle hadde visst tenkt det samme: "de får sikkert så mye smått at vi kjøper litt større"... så vi hadde nesten bare 62-68klær, og jeg måtte panikkshoppe 56. Denne gangen HAR VI noen 56-klær i alle fall :) skulle som sagt knøttet bli veldig knøttete og lite så sender jeg gubben ut for å handle litt 50.

Jeg har noen få plagg i 50, satser på at 56 skal gå greit. gjør ikke noe om det er litt stort et par uker, babyen vokser sikkert superfort.. Er litt vanskelig når det er første barnet og man ikke vet hvor stort det blir da:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...