Gå til innhold

Vært på UL idag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen ble beregnet til å være 3700 gram idag. (16 dager før termin) Hvor stort vekstavvik er dette??? (regner med at den jo da er endel større enn gj. snittet). Men det er jo kalrt de kan ta feil også (begge veier).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0jj. det hørtes mye ut, men jeg er ingen expert. Lykke til :o)

Skrevet

Jeg var på UL fredag; jeg var da 38 + 4 med 13 dager til termin. Gynekologen estimerte vekten på baby til å ligge på 3300 gr noe som skulle tilsvare at hun var 15 % UNDER gjennomsnittet. Dette fant jeg svært underlig da jeg har lest at det ikke er unormalt at baby legger på seg 200 gram pr uke den siste tiden. 14 dg til inne i magen skulle da, etter mine beregninger, fort føre til at vesla har oppnådd en vekt på 3700 gr ved termin; noe som vel er bittelitt over gjennomsnittelig fødselsevekt!

Tittet litt ekstra på helsekortet da jeg kom hjem, og så da at hun måtte ha tatt feil av terminen; hadde ihvertfall skrevet at jeg var 39 + 2, og da er kanskje ikke babyen mindre enn andre allikevel.

Våre estimeringer er gjort på omtrent samme tidspunkt og utifra hva JEG ble fortalt, da, så er 3700 gr litt over snittet på det tidspunktet. Men vi har vel alle hørt om feilmarginene som kan forekomme ved sånne vekstestimeringer; kanskje får du en liten baby og jeg en stor, jeg stoler ihvertfall ikke blindt på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...