Gå til innhold

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre!!!

Yo mama has a smelly belly! ;)

Anbefalte innlegg

Jeg tok en test i kveld, og den var positiv..

Vi har 3 barn fra før, den eldste er snart 7, en på 4 og en på 11 mndr.. Så vi har noen for å si det sånn.. ;)

Vi har veldig dårlig råd, og mannen min skifter strax jobb og går ned litt i lønn.. Vi klarer oss ikke uten å låne penger fra svigerforeldrene mine omtrent hver mnd som det er nå.. Hvordan blir det da med 4 barn? Mannen min vil ikke ha flere barn.. Men han sier han støtter meg uansett..

Uff, jeg trodde seriøst ikke at jeg skulle komme i denne situasjonen noengang!

Noen som har noen gode råd til meg? Jeg er ganske fortvilet og knust nå.. :(

Fortsetter under...

Vanskelig å svare på dette!!! Jeg hadde nok ikke klart å ta abort, men beholdt det og fått mannen til å sterilisere seg. Det er utrolig hva man klarer økonomisk hvis en bare må! Bruk 1 gangsstønad til å slette all gjeld, kom ut av onde sirkler. Bebiting har dere sikkert nok av... Klær i arv og alt mulig. Spør deg selv om det hadde vært verd det økonomisk idag om din 11 mnd gamle bebi aldri hadde kommet til verden.

Lykke til uansett hva du måtte bestemme deg for!

Som innlegget over sier så er dette et veldig komplisert tema, og et kjempevanskelig valg og ta. Det er selvfølgelig veldig vanskelig å skulle velge bort et barn, men samtidig vil jeg si at jeg skjønner tankene dine også. Jeg venter min nr 3 nå, og jeg har 2 barn på 6 og 2 år. Når min største var et år gammel og jeg nettopp hadde mistet mannen min fant jeg ut at jeg var gravid på nytt. Jeg vurderte mye frem og tilbake, og kom til slutt frem til at jeg ville ta abort. Jeg følte da at det var det rette å gjøre, og jeg ville ivareta det barnet jeg allerede hadde best mulig. Jeg følte at jeg på det tidspunktet ikke ville klare å ta meg av 2 barn midt oppe i en sorg, og ung og alene (23 år, ungt syns jeg..) Idag vet jeg ikke om jeg hadde gjort det samme, men hadde situasjonen vært akkurat den samme hadde jeg gjort det samme valget. Jeg har ikke angret en dag, selvom jeg idag har fått et barn til og venter altså mitt tredje. Jeg har lurt noen sekunder på hvordan ting ville vært dersom jeg hadde valgt annerledes, men jeg har aldri følt at jeg valgte feil. Min graviditet nå, nr 3, kom veldig overraskende, men denne gangen var ikke abort aktuelt for meg. Så mitt råd er at du må gjøre det du føler for, og godta valget ditt, og du skjønner hva jeg mener. Som Jordmor Siri skriver i begynnelsen på dette forumet, at en slik beslutning er den riktige for deg, og det må man huske senere også, og ikke gå med negative tanker rundt det valget man tar. Jeg håper det går bra med deg og familien din og at du treffer den beslutningen som er riktig for deg. :)

Hei!

Jeg har lest innlegget ditt å forstår godt at du har mye å tenke på om dagen.

Men tror det er bare du som kan svare på hva som er rett eller ikke? Hvordan er du som person osv.... Vil du plages med det i ettertid eller tror du det vil gå greit?

Selv dømmer jeg ingen som som velger å ta et slkt valg... Har gjort det selv også!

Fant ut at jegt var gravid etter at jeg hadde gjort det slutt med pappan. Å han skulle flytte til Nederland. Følte at jeg ikke var klar for rollen som alenemor og tok da valget deretter. Jeg var 23 år så jeg var ikke for ung heller. Jeg må si som pippi over her, at det har vært noen sekunder hvor jeg også har tenkt på hvordan ting ville vært osv. Men har ikke vært spes. plaget i ettertid.

Lykke til uansett hva du velger og husk at det alltid ordner seg for kjekke jenter!

Så fint at det ordnet seg til det beste for deg! :)

Håper det gjør det her også.. Det er et veldig tøft valg dette her.. Føler på en måte at jeg må velge mellom 2 onder her.. Ikke at et barn er et onde, men det som følger med er ikke alltid bare positivt heller.. Tenker da på dårligere råd o.s.v, ikke selve ungen!!!

Det er ikke mange timene siden jeg tok testen, så jeg må ta meg noen dager i tenkeboksen..

Tusen takk for svar og gode råd!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...