Gå til innhold

Ditt beste tips når det gjelder krem mot strekkmerker - hva funker?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt body butter fra body shop hittil,og ikke fått strekk merker enda..Mamma har ikke fått noen på de 3 graviditetene sine. Men jeg har litt på lårene/rumpa og puppene,helt lyse da,men..De har vært der siden jeg gikk fort opp i vekt som 18 åring..

Håper bare på å ikke få sånne store røde "klore" merker nå som jeg er gravid :)

Har forresten hørt at jojoba olje på apoteket er fin å smøre på magen!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er nok en tilhenger av å bruke krem (da særlig biotherm sin). Jeg har brukt den i 2 svangerskap før, og klarere liksom ikke la være selv om det kanskje ikke hjelper så mye. Det eneste som kanskje kan hjelpe er å prøve å ikke gå opp for mye i svangerskapet, og ikke for fort. For da rekker huden å "vokse" uten å bli strekt og at underhuden ikke strekker seg så mye at det kommer frem i form av strekkmerker.

Har ikke vitenskapelig bevis, men det er nå det jeg tror!

I filmen "Shirlie Valentine" ble strekkmerker kalt "marks of life"..... kanskje vi vestlige også bør tenke på det som en naturlig del av livet...

Skrevet

Brukte BodyShop for alt det var verd sist og hadde tenkt å gjenta suksessen ( ingen merker). Var i England i høstferien og hadde tenkt å shoppe hyllene hjemme fulle, men ingenting av det jeg brukte da eksisterte lenger...

Har ikke sjekket her siden da, men når mange her inne også sverger til bodyshops saker, finnes det jo noe der ute enda.

I "min tid" dengang hadde de en egen mor&barn-serie. Brukte en stick derfra + hvetekimolje (full av e-vit) + en eterisk olje som jeg ikke lenger husker hva het.

De hadde også en eterisk olje spesielt for dem som hadde fått merker (nye), tror det var tangerine. Kanskje den finnes i de eteriske massageoljene de har nå.

Har akkurat passert uke 13 med tvillinger så det er vel snart dags å starte....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...