Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg smører meg foreløpig bare med den vanlige body lotion min (fra bioterm), men tenker å kjøpe en krem som virker spesielt mot strekkmerker snart. Hva bruker dere, og har dere noen anbefalinger?
Beatej80 Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg bruker fet krem fra apoteket. Vet ikke om det hjelper. Har foreløpig ingen strekkmerker, men de kommer gjerne uansett om man smører seg eller ikke tror jeg. Noen anbefaler babyolje, da blir huden ekstra fuktig i alle fall. Eller body butter fra body shop også kanskje... Tror dette er veldig individuelt og at en bare må prøve seg fram...
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg kjøpte en stick på bodyshop som skal være genial! Den er visst bare for strekkmerker...står på etiketten også! Anbefaler den!
en liten i magen Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg bruker body butter fra body shop, brukte den i mitt forrige svangerskap også, fikk ingen strekkmerker!!
jippii Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 jeg bruker bare spenol som fås kjøpt på en vanlig dagligvarebutikk og også hos apotek. Har ikke noen strekkmerker på magen enda...men tror at hvis magen vokser raskt nok, vil de nok komme fram uansett.. Sier seg jo selv at det er begrensninger på hva huden rekker å vokse etter og da...(hvis man vokser raskt).
Faylinn Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg tror, som Beate, 10.01.07, at strekkmerkene kommer hvis de kommer... Men for sikkerhets skyld så prøver jeg å smøre da, siden jeg ikke er 100% sikker. Den bodybutter greia fra BodyShop selges det masse av fordi selgerne har fått beskjed om at det er den man skal foreslå hvis noen spør... Jeg prøver den jeg og, men den er så innmarri feit at enten går det på klærne eller på sengetøyet så det er jo håpløst egentlig?! Hva gjør dere andre bodybutter damer? Tror nesten jeg går over til apotekets SH salve, den lukter ikke heller. Mamma fikk for øvrig ikke strekkmerker, uten å smøre seg med noe. Tror det har med hvor fort magen vokser. Jeg har strekkmerker på lårene etter jeg gikk opp i vekt vannvittig fort da jeg var 19 år og sluttet videregående (m/gym) og trening samtidig med at jeg sluttet å røyke.. Kiloene er borte for lengst, men det er noen tynne, lyse "renner" der som jeg lever fint med.
silje082 Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Å smøre seg på magen er godt men hjelper desverre ikke mot strekkmerker. Smurte mye i forrige svangerskap, magen vokste sakte men sikkert å visst ble e full med strekkmerker.. Men de lysner etterhvert, er til å leve med. Er bekrefta at det ikke hjelper så ikke kjøp noe dyr krem mot det ihvertfall, fortsett å smøre med den vanlige kremen du..
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Eg bruke ein krem fra Biotherm som e laget for å forebygge strekkmerker... Stretch marks prevention & reduction cream gel står det på an... prøvde den kremen fra body shop først men eg blei skikkelig dårlig av lukta av den. Men den Biotherm derimot lukter herligt. Ikkje e an så sterkt parfymert heller. Og kremen ligger ikkje igjen som ei hinne etterpå heller, så den synes eg e mest behagelig å bruke... Kan brukes som lotion på hele kroppen. Kjøpte den på parfymeriet/parfymelle (huske ikkje hvilke av de). Så til dere som e usikre. det e verdt et forsøk iallefall.
MES81 Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg er allergisk mot parfyme, så jeg bruker babyolje fra sebamed i dusjen og body butter fra clinique ellers. Det fungerer veldig bra så langt.
Tussi og Maja Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Har også hørt at enten så får du strekkmerker, eller så får du ikke - helt uavhengig av hva og hvor mye du smører. Likevel smører jeg med babyolje hver kveld, samt en krem jeg kjøpte på apoteket hver morgen. (Sånn i tilfelle det har noe å si likevel :-) Har selv en mor som har masse stygge strekkmerker, og håper ikke dette er arvelig! Det har jeg nemlig også hørt...
Bellen Skrevet 9. oktober 2006 #11 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg bruker Weleda svangerskapsolje på magen, puppene og lårene. Lever i håpet at det skal fungere:). Så vidt jeg vet finnes det ingen krem eller olje som kan "garantere" at du ikke får strekkmerker, det er visst noen som er mer predisponert for dette enn andre. Jeg har også blitt anbefalt å bruke en en dusjskrubb for å få i gang blodsirkulasjonen. Vet ikke om dette funker heller, men er jo litt kos å stå og såpe inn den voksende magen når jeg er i dusjen:)
Maisie Skrevet 9. oktober 2006 #12 Skrevet 9. oktober 2006 Synes også at body butter fra Bodyshop er fet, den vil liksom ikke trekke inn i huden. Hvordan synes dere eks Weleda eller andre fra helsekosten eller apoteket er i forhold til å trekke inn i huden? Er irriterende å gå rundt og føle seg klissete, nemlig...
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #14 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har kjøpt Weleda Svangerskapsolje fra helsekost. Den er for nettopp dette formålet, å gjøre underhuden så elastisk og myk at det ikke skal bli strekkmerker. Om det hjelper vet jeg ikke, men er jo verdt å prøve det som blir anbefalt. I alle fall så er det koselig når sambo hver kveld smører oljen på mage, pupper og omegn....
Tutekoppen Skrevet 9. oktober 2006 #15 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg smører inn mage, pupper og lår med mandelolje. (Kjøpes på apotek) Den trekker fint inn i huden og den lukter ikke. Prøver å smøre meg inn annenhver gang med bodylotion og olje. So far so good:-)
oesmamma Skrevet 9. oktober 2006 #16 Skrevet 9. oktober 2006 Bruker en krem fra bodyshop jeg... Mamma mente babyolje - det brukte ho. Legene sier vel at det ikke hjelper... Ikke vet jeg - jeg er iallefall ikke flink til å bruke kremen - men har ennå ikke sett antydninger til strekkmerker...
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 9. oktober 2006 #17 Skrevet 9. oktober 2006 jeg har kjøpt en krem på apoteket. Er fra vichy og heter anti stretchmarks. Lukter veldig godt og skal smøres på hver dag. Vet ikke om den funker,men har ingen strekkmerker enda..
meny Skrevet 9. oktober 2006 #18 Skrevet 9. oktober 2006 Brukte Weleda forrige gang (17 mnd siden), og kan ikke se at jeg har fått strekkmerker så den skal jeg kjøpe denne gangen også ;o) Det er jo ikke sikkert den virker likt på alle uansett, men prøvde flere typer og synes denne var behagelig - og ikke minst luktfri!
**My little Miss drama and I** Skrevet 9. oktober 2006 #19 Skrevet 9. oktober 2006 Cocoa(trur det skrives sånn) butter stick fra apoteket og fet krem fra apoteket.. hørt mye bra om dem:)!!! men vet ikke om det er til å unngå ,men prøver forde:)! skader jo ikke!! LyKkE tIl...
Fikk nr to i desember Skrevet 9. oktober 2006 #20 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg også bruker denne og er veldig fornøyd! Den lukter godt, men ikke sterkt. Og så trekker den veldig fort og godt inn i huden, blir ikke klissete. Jeg har heller ikke antydninger til strekkmerker, men vet jo ikke om det er kremens fortjeneste. Men har lett for å få strekkmerker ellers i alle fall!
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #21 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg bruker A-krem..fåes kjøpt på apotek og helsekostbutikker.
maraya Skrevet 9. oktober 2006 #22 Skrevet 9. oktober 2006 heisann:) jeg bruker shea body butter fra body shop til 139;- skal visst være veldig effektiv ifølge di som har brukt den før meg..syns den funker bra på meg også også lukter den godt i tilegg...(syns nå jeg da) ellers så har jeg hørt at babyolje skal være bra for og gjøre huden elastisk og baby oil shower gel skal også funke fett:P så nå er det bare og smøre dere inn;) lykke til klem fra maya med ei lita tutte i magen:P
vivi79med2tette Skrevet 10. oktober 2006 #23 Skrevet 10. oktober 2006 Mandel olje med to dråper lavendel oppi :-) Annbefalt av hudpleier, homeopat. Ingen merker til nå, men er bare i uke 25 da :-)
j@mmen Skrevet 10. oktober 2006 #24 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg bruker også kremen til biotherm og er veldig fornøyd med den. Brukte den også i mitt forrige svangerskap, har ikke et eneste strekk merke( men det er jo så klart veldig inviduelt)
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 10. oktober 2006 #25 Skrevet 10. oktober 2006 smører meg med vanlig body lotion daglig, både på magen og bakover på ryggen ( der "håndtakene" sitter ) Smører og litt på brystene men tror egentlig ikke det har noe å si Alle snakker om denne A-CREME og at den er SÅ bra og sånn og sånn, men denne brukte en veninne av meg HVER dag gjennom hele svangerskapet og jeg vet ikke om noen som ser verre ut av strekkmerkert. Med henne er det så gale at hun får dekket å fjernet de! Tror at strekkmerkene dukker opp uansett hva man gjør, selvfølgelig er det mange som ikke får men tror nok disse heller er veldig heldige Har forøvrig selv fått bak på ryggen på høyre siden og på hoftene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå