Gå til innhold

Kristineee :-)

Unnemor

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med deg i dag? Jeg har hatt en urolig natt, men dagen har gått fort :-) Inviterte en venninne på lunsj, det var veldig hyggelig!

Vi, eller spesielt mannen min, syntes først at fredag den trettende

var en "skummel" dag.... Jeg var mest glad for at vi hadde fått fremskyndet datoen; hadde den 18., men gynekologen min mente det var for sent. Tror nok at det blir en lykkedag for oss alle :-)

Jeg har ikke pakket vesken. Det vil si, har tatt den frem og puttet et par bher og en morgenkåpe oppi..... Drøyer den jobben litt til. Leser en del på sidene her om hva som er lurt å ta med.

Har ellers mange tanker om selve keisersnittet....håper det går greit. Mest tenker jeg på babyen, det er så uvirkelig at vi snart skal treffe henne :-) Drømmer også masse om henne....hver natt.

Forstod at du skal føde i Østfold. Hvor gammel er du? Har du barn fra før? Vet du hvilket kjønn du får? Jeg er 42 og venter jente nummer fire.

Ha en fin kveld!

Klem :-)

Fortsetter under...

Beklager at jeg har brukt litt lang tid på å svare, men har ikke hatt tilgang på nettet før i akkurat nå.

He, he.... Mannen min var også svært skeptisk til datoen vi fikk. Det første han sa var: "nei, nå må vi ringe ned med en gang for å få en annen dato". Synes datoen er fin jeg.... Har det ikke vært en lykkedag før, så blir det i alle fall det nå.

Det høres lurt ut å ha lunsjavtaler nå. Deilig å få tankene over på noe annet innimellom kan jeg tenke meg. Selv har jeg begynt å sove dårlig. Tenker og drømmer på små babyer med blå øyne og mørkt hår. Alle babyene ser helt like ut uansett drøm. Har visst på seg det samme også. Kanskje jeg er sanndrømt? Klarer ikke å sove på ettermiddagen heller nå... Bare tenker og gleder meg.

Mannen min tenker veldig på keisersnittet, men så har jo han også legeskrekk. På forregisteringen ba jeg de holde et ekstra øye på han. Vil jo ikke at han skal gå i gulvet med et smell heller da... Han burde kanskje bruke hjelm? Ha, ha, synes jeg ser det.

Joda, jeg skal føde i Fredrikstad. Det blir en liten prins. Jeg er 37 år, blir 38 neste måned. Vi har dessverre ingen fra før. Jeg har vært gravid flere ganger, men vi har dessverrre ikke fått båret de frem. Denne gangen måtte vi forsøke lenge for å få det til. Gikk på pergotime og sto i kø for IVF da jeg ble gravid.

Hvor skal du føde hen? Så kjekt det må være å ha mange barn. Ønsker meg i alle fall ett til - hvis vi rekker det da... Har du tatt keisersnitt før og er det derfor du har en del tanker om det? Eller er det fordi dette er en ny opplevelse for deg?

Ha en god kveld du også (og sov godt!)

Hei, hei......håper du har det fint :-)

Så fantastisk at du venter førstemann - må gjøre det ekstra spennende!

Ja, det er flott med mange barn.....den yngste fyller snart seksten her hos oss, så det på en måte å starte på ny (selv om det er samme mann, he, he). Søstrene gleder seg helt utrolig nå :-)

Jeg skal ta keisersnitt i Stavanger. Grunnen er at jeg hadde morkakeløsning med hastesnitt sist. Den gang hadde jeg full narkose, nå blir det annerledes med lokalbedøvelse. Håper ikke det er ubehagelig; tenker på "lyder", osv. Trøster meg med at de fleste sier det ikke er ubehagelig.....men tar nok med ipoden min for sikkerhets skyld.

Jeg sover elendig for tiden. Prøver å hvile litt på dagtid, men det er vanskelig å sovne. Vi får holde ut de få dagene som er igjen :-)

I går og i dag har jeg laget mange julekort.....skjærer ut, stempler og limer. De ble fine, og så er den jobben gjort! Koselig tidsfordriv :-)

I morgen skal vi møte på sykehuset klokken elleve. Skal treffe dem som skal utføre ks, de skal måle respirasjonen, blodtrykket, osv. Tror jeg kan reise hjem og møte opp tidlig fredag morgen, ettersom vi bor så nærme. Har lyst til å sove i min egen seng den siste natten. (I den grad jeg får til å sove...)

Hva har du pakket med deg av klær? Vet ikke helt hva jeg skal ta med....må ha noe som ikke irriterer operasjonssåret.

Ha en flott dag :-)

Klem

Hei igjen Unnemor.

Så koselig at vi har kontakt. Det er jammen spennende dager vi har nå.

Den registeringen du skal på i morgen var jeg på fredag forrige uke. Der ble blodtrykket målt og det blir tatt ultralyd. Du skal også gjennomføre en undersøkelse der du får belter på magen som registrerer hjerterytmen til babyen og en knapp du må trykke for hvert spark. Det blir da registrert på et ark som legen ser på. Det tar ca 20 minutter. Så snakket vi med lege, jordmor og anestesisykepleier. Blodprøver ble også tatt. Det ble en laaaang dag. Anbefaler deg/dere å ta med noe å spise og drikke. Vi hadde med mat og frukt, det kom godt med.

Flere jeg har snakket med har opplevd lydene under ks som negativt. Sugelyd og rive/klippelyden er visst ikke noe særlig. Ipod høres ut som en god idè. Det skal jammen jeg gjøre også, det hadde jeg ikke tenkt på. Da skal jeg høre "Hallelujah" med De Nye Gitarkameratene. Det er for tiden den beste låta jeg vet.

Så kreativ du er. Hjemmelagde julekort. Hmmmm. Der er jeg ikke noe bra. Sier hvert år at jeg skal sende julekort, men ender alltid med å sende sms. Håpløst. En gang fikk jeg faktisk skrevet kortene, men de lå i skuffen til langt over jul og da ble de kastet. I år tenkte vi at vi kunne bestille julekort med bilde av den lille (og hunden). Får se om vi får det litt bedre til da.

Kofferten er ferdigpakket, vel.... nesten da. Fant en liste her på bim, men den var litt for omfattende tror jeg. Har tatt med to ammebh, morgenkåpe, behaglig bukse til hjemreise og nattøy bukse til å rusle rundt på rommet/avd med. Skikkelig høyt liv. Skal forsøke å finne en ok ammetopp. Ha også kjøpt to trange truser med høyt liv fordi noen mener det er mer behagelig om natten enn sykehustrusene. Dette vet kanskje du mer om enn meg? Kosejakke har jeg pakket ned. Konklusjonen er vel vide bomullsbukser med høyt liv og behagelige lange overdeler, samt to trange truser. Morgenkåpe elsker jeg å gå med, så det er helt naturlig for meg å ta med.

Jeg ble litt inspirert av venninnelunsjen din. Jeg bestemte meg for å treffe jentene, selv om jeg er sliten. Skal dra nå.

Ha en strålende kreativ (med julekort) kveld.

Klem

Hei, Kristineee!

Kjempehyggelig å høre fra deg :-) Veldig greit å snakke med noen i samme situasjon.

Takk for tipsene angående morgendagen. Får kanskje smøre med en matpakke og ta med litt vann..... Trodde det bare var kjipp, kjapp og så hjem igjen, jeg.

Her er det nydelig vær, så vi har vært ute i solen og gått tur i ettermiddag. Fy flate, skal si det var vondt! Masse sammentrekninger og murringer i korsryggen. Tror jeg er ganske fødeklar - får knipe igjen til fredagen, he, he.

I kveld skal jeg ta fotbad og lakke neglene. Greit å føle at man ser nogenlunde ut. Litt vanskelig å bøye seg ned for å lakke tåneglene, men skal nok klare det :-)

Har dere bestemt navn til gutten? Jenta vår skal hete Selma. Vi prøvde å finne et navn som er i samme sjanger som navnene på de andre jentene våre (gamle norske). Tenker av og til på "hva om gynekologen har tatt feil?" Kommer til å slite litt med klærne i så fall, for her er det endel rosa.

Veldig fint med bilde som julekort. Så at www.elkjop.no hadde veldig mange motiver og kjempebillig fremkalling. Jeg skal lime inn bilde i kortene jeg har laget. Må nok lage takkekort, også. Får klekke ut noen ideer mens jeg ligger på sykehuset (dersom det blir tid). Har tenkt å ta med meg et par bøker, venninnene mine bare ler av meg og sier at det blir det ikke tid til..... Liker godt å lese, så jeg tar dem med -og så får vi heller se.

Ellers har jeg kjøpt div bind i dag. Husker at sykehusbindene var begredelige saker...

Ha en fin kveld!

Klem

Annonse

beklager at jeg ikke har fått svart. Det har vært full fart i hele dag. Har som du ser ikke kommet i seng ennå.

Håper vi treffes på en av sidene etterpå. Hvor går ferden fra denne siden da? Har ikke fått satt meg inn i det ennå. Har nettopp kvittet meg med klyxen og nå skal jeg legge meg. Vi skal møte kl 900 på sykehuset i morgen. KS ca kl halv elleve- elleve.

Ønsker deg også all lykke i morgen.

Håper du får sove/har sovet godt. Lykke, lykke til.

Stor varm klem til deg også. Har satt veldig stor pris på innleggene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...