Anjamor Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Hei. Har egentlig et spm som jeg har enkt på en stund. Prøvde å se på siden til trygdekontoret, men ble ikke klokere. Typen min er lastebileier og har ikke mulighet til å være hjemme i seks uker med den lille. Men jeg har tenkt til å søke om å få overta hans, noe vi er enige om. Men hva er kriteriene for å få det innvilget
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Hm.. jeg veit ikke noe om det du spurte om.. Men er ikke pappaperm frivillig? Jeg har en samboer som ikke kan ha pappaperm i seks uker han heller.. Men trodde ikke det var noe de måtte? Å at vi må søke for å overta? Hm.. noen MÅ jo være hjemme med den lille om ikke pappa`n kan..
Anjamor Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2006 Tror de ukene faller bort om han ikke tar dem, hvertfall det jeg har hørt. Fikk beskjed av jm om å sjekke på nettet, men kan ikke si jeg ble klokere...
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Hm.. at vi da må jobbe de seks ukene midt i vår permisjon da? Hm.. det høres jo litt rart ut.. Men forundrer meg søren ikke om det er sånn egentlig... Men på en annen måte så kan det vel ikke stemme..
Anjamor Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2006 Er ikke helt sikker altså, men har hørt med flere som har samme problem.... Håper det ikke er så vanskelig. Har ikke lyst til å miste seks uker.
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Hm.. nei ikke jeg heller... Syns de har så mange rare regler.. Men hvor skal man gjøre av den lille hvis mor plutselig må jobbe seks uker?!
Anjamor Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2006 Tror bare at permisjonen slutter seks uker før, men det er dette jeg er så usikker på....
currrly Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Permisjonen hans mister dere hvis han ikke tar den! Du kan jo søke om å få hans permisjon.. Har hørt det er vansklig å få, men også hørt det motsatte! Skal søke om det selv siden sambo er fotball spiller og ikke kan ta permisjon da, men fikk beskjed på trygdekontoret at det ikke var gyldig grunn, så blir ikke helt klok, men søker nok fordi
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Men hvordan er det om pappa'en ikke har opparbeidet seg noen rettigheter til permisjon da? Eller alenemødre for den saks skyld?
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 9. oktober 2006 #11 Skrevet 9. oktober 2006 Men hva med det at du får 80% av lønna hvis du er hjemme 54 uker, og 100% av lønna hvis du er hjemme 46 uker da? Blir 54 uker til 48, og 46 til 40 uker da? Hehe ikke helt lett dette... Men når må man søke om permisjon? 2-3 mnd. før termin?
Anjamor Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 9. oktober 2006 Alenemødre eller de som ikke har opparbeidet perm er det egene regler for.....
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #13 Skrevet 9. oktober 2006 Hm, og de finnes hvor? Har ikke lest noe spesielt om det noe sted egentlig jeg...
selma07 og engel Skrevet 9. oktober 2006 #14 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg snakka med Trygdekontoret om dette. Min samboer er selvstendig nærinsdrivene i startfasen. Ei venninne har en mann i samme situasjon, de fikk barn i mai. Hun fikk hans 4 uker!! MEN fra 1. januar 2007 endres reglene. Far skal ha 6 uker, han kan ta dem innen tre år... Dersom mor skal få overta hans uker må han være alvorlig syk sa damen på trygdekontoret... Dette er en del av de nye reglene... Videre vil selvstendig næringsdrivende få 60% av din 80% lønn...
Anjamor Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 9. oktober 2006 Tror det er sånn det fungerer ja. Man kan søke perm fra uke 26 tror jeg det var. Lurer på om man søker for typen da jeg? Tror jeg må på trygdekontoret å høre etterhvert.....
Anjamor Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #16 Skrevet 9. oktober 2006 trygdeetaten.no tror jeg det var....
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 9. oktober 2006 #17 Skrevet 9. oktober 2006 Å ja, så han må ikke ta dem innen babyens første leveår? Da blir det jo litt lettere..
Anjamor Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #18 Skrevet 9. oktober 2006 Men vis han ikke tar det i løpet av det første leveåret, så må man da i barnehage eller dagmamma litt tidligere enn ellers vis du skjønner.....hehe
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 9. oktober 2006 #19 Skrevet 9. oktober 2006 Hehe nei! Detta skjønte jeg ingenting av! Trur jeg må lese om det selv.. Eller snakke med dem.. Syns jo det kommer mye forskjellig informasjon fra mange hold, så får vel snakke med dem for konkrete svar! Hehe hvorfor skal dem ha så mange forskjellige lover og regler?!
Anjamor Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #20 Skrevet 9. oktober 2006 Synes dette er håpløst. Men får vel ta en tur til dem å høre.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå