Gå til innhold

Nå vil jeg lage barnemat!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg hvordan? Eller hvor jeg kan finne en side med oppskrifter?

Lyst å lage frukt og grønnsakpureer :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lager også middagene selv..

fruktpureene er de som er mest vellykka! da tar jeg og skreller 4 epler, 2 pærer og kutter de ik småbiter og koker de møre.. etterpå hiver jeg de i blenderen sammen med 2 bananer (vær forsiktig med banan i begynnelsen, de kan virke løsende på magen) eg har på blenderen til den er en jevn masse, så sper jeg på med kokevannet til det er passe konsistens!

fryser det ned i isterningformer, og han spiser 2 terninger til dagen!

resten av kokevannet får han til saft! mmmm det er falt i smak:)

Skrevet

jeg har en gutt på 7 mnd og lager middagen selv til han.Koker poteter og moser de helt fint med en gaffel tilsetter kokevannet til det er passe konsistens og har i noen ts med soyaolje.Fryser ned i isterningsbokser.Gjør det samme med gulrot og brokkoli(uten olje i )moser med stavmikser og fryser ned i isterningsbokser.Har akkurat kokt kylling og moset med kokevannet og litt persille /basilikum.Så da har jeg litt av hvert i fryseren.Så kan jeg variere litt hva jeg har i.Feks en terning av potet en brokkoli og en halv med kylling en dag.Bare potet og gurot en dag.Han spiser ikke så mye enda men 2-3 terninger er passe.Er så enkelt og greit.Kålrot kan også brukes, men prøv en og en tingpga allergi.Hender jeg blander i litt morsmelkvann også rett før jeg serverer hvis det er for tykk konsistens.

Skrevet

Tusen takk for svar til dere begge to! Skal prøves! Mini spiser et 6 mnd glass til middag, så isterninger blir vel i minste laget. Tips til oppbevaring?

Skrevet

Sjekk www. ammetåka.no der er det oppskrifter.

Jeg låner for øyeblikket en bok som heter Barnemat utgitt på Damm forlag på bibliokteket der er det masse oppskrifter.

Hør også på helsestasjonen hvis du ikke har fått heftet Mat for spedbarn.

Selv er jeg akkurat ferdig med å lage 2 forskjelige retter, ble 8 porsjoner.

lykke til

Skrevet

Jeg måtte pompe meg en stund og kjøpte Aventbegerne de er også supre å fryse ned mat i. Ett beger tilsavrer størrelsen på glass til 6 mnd. fra butikk.

Du kan også bruke glassene du kjøper mat på bare pass på så du ikke fyller de helt fulle. Da vil de sprekke i fryseren.

Det var også en som nevnte at hun hadde kjøpt plastbokser på biltema.

Skrevet

banan gir hardere mage, ikke løsere.

Skrevet

Tusen takk til deg også Lifa! For mange gode ideer!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...