Gå til innhold

Kan legen tvinge meg?

Anbefalte innlegg

Har lite lyst til at vekta mi skal stå på helsekortet, da jeg var på første kontroll skrev hun det på lell. Blir flau når noen ser på kortet og skulle ønske jeg slapp å ha tallene der:( Er bare 160 høy og veier nå i uke 20 90 kilo beint.

Noen som vet, kan godt klare å huske vekten i hodet jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6620041-kan-legen-tvinge-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 6 cm lavere enn deg og veier 89 kg....ta mitt råd....ikke bry deg..vær stolt av den du er.....legene og jordmødre har sett mye tyngre mennsker enn deg..og aksepterer dem for dem de er.......Jordmødre og leger som rakker ned på overvektige folk i svangerskapet er IDIOTER...for når man er gravid så er man d........................

Nei, ingen kan tvinge deg. Det er i det heile tatt frivillig med svangerskapskontroll, så nei det kan de ikkje. Eg har vekta på kortet, syns det e lettare å viose enn å sei den. Men eg veie meg aldri på kontroll hos jordmor el lege, men eg vege meg heime. Så sie eg på kontroll at eg har lagt på meg f.eks. to kg, så føre de på ny vekt. Uansett - det e frivillig - hvis du ikkje vil det skal stå der kan du heller la legen ha det i sine egne papir evnt. Ikkje la deg presse!

Lykke til :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...