Hege:) Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Noen som har problemer med det? Dattern min er kjempe sår nå... hun har blitt det etter hun begynte i barnehagen for de skifter ikke ofte nok:( Noen som har noen råd som virker? Prøver å kline på så mye sink krem jeg makter... men det er ille nå! Kanskje jeg sparer en tur til legen.. Takk
kul@ Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Hei Hege Om hun er så sår så må du si i fra til barnehagen så de skifter oftere. Dra på apoteket og kjøp INOTYOL.(reseptfritt) Den er kjempe fin.Pass på at hun ikke er våt når du smører på.Blås forsiktig eller la henne ligge på stellebordet og kose,leke,pusse tenner eller noe.. til det tørker.Da vil du virkelig merke STOR forskjell på noen timer.Ikke bruk sink salve...ikke så lenge det er så sårt...det kan gå over til sopp.(og da må du kjøpe canesten salve) Jeg fikk beskjed av legen å bruke vanlig hydrokortison salve om det ikke ga seg og den kan brukes en ukes tid.Men det slapp jeg.YOHOO Lykke til.
Hege:) Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2006 TAKK! Da skal jeg løpe og prøve det
Mamma'n til Mia Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Jenta vår hadde også skrekkelig bleieutslett for en stund siden. Det kan hende det kom av at vi brukte for mye våtservietter, selv om vi bruker Coop Extra som er best i test. Jeg har også alltid brukt Inotyol når hun er sår, her hjalp ikke det engang. Uansett, vi sluttet helt å bruke våtservietter. Nå gjør vi det kun hvis vi absolutt må. Kjøp deg Kleenex (sånne som du drar opp av boksen:)) og olje. Det fungerer supert og utslettet går over i løpet av noen få dager. Kjøp et sett til barnehagen, skriv på navn og be de om å bruke det på henne. Det er litt mer jobb enn med våtservietter, men VERDT DET! Lykke til
Nyseryllikberta Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Potetmel hjelper også mot bleiutslett. Jeg vasker stumpen, tørker, gjerne la det lufttørke. Så legger jeg bleien under stumpen og strør/gnir potetmel på før jeg taper på plass bleia. Best med "vanlige" bleier når en styrer med tiltak mot sår stump, synes jeg, ikke up&go:)
Iris9 Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Har det samme problemet selv akkurat nå... Skikkelig sår. Jeg har begynt å ta henne inn i dusjen når hun har bærsjet og bare klappe henne tørr + bruke føner for å få det skikkelig tørt. Så smører jeg på NAF barnesalve for å hindre fuktigheten å komme til huden. Det fungerer bra hjemme, men som sagt så skifter de nok ikke ofte nok i barnehagen... Hun blir nesten helt bra i helgen og så sår igjen i uka. Må ta en ny prat med dem tror jeg...
jazza Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Vår datter har vært veldig sår, mine råd er: Såre stumper trenger luft, og unger elsker å springe rundt uten bleier. Så la henne være uten bleie så ofte som mulig. Hos oss har vi ikke tepper på gulvet, så om hun tisser på gulvet er det ingen krise. Be barnehagen skifte oftere. For mye sinksalve er ikke bra, da får ikke huden puste, tynt lag holder. Krystallfiolett hvis utslettet vesker, krystallfiolett er noe griseri, men det virker. Det skal tørke før du tar på bleien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå