Gå til innhold

jordmor i morgen, far bli med???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei ,

jeg skal til jordmor for første gang i morgen, er litt usiker på om barnefaren skal bli med, noen som har med seg faren på kontroller????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde med meg samboeren min jeg, tror han synes det var greit å være med, fikk spurt litt om hva han lurte på også.

Skrevet

min har - i begge mine svangerskap vært med på ultralyd og på fødsel og ellers har jeg dratt på kotroll alene. Noen fedre er kanskje veldig engasjerte i svangerskapet og vil være med - for andre er det greit å slippe.

Skrevet

Jeg hadde med meg min kjære på alle kontroller i første svangerskap. Denne gangen har jeg gått alene til nå (uke 14) men han var savnet his jordmor.... Så han blir nok med de kommende gangene. Synes det er greit, da får vi samme info ;0)

Skrevet

Forrige svangeskap var han med til jordmor innimellom, han syntes det var stas å høre hjerteslag, spørre om ting osv. Det ble litt mer virkelig for han da. Om ikke jeg husker feil tror jeg han var med et par ganger på kontroll hos legen også:)))

Skrevet

Anbefaler at han blir med. Jeg fikk høre hjertelyden og min kjæreste var desverre ikke med :-)

Veldig spesiell opplevelse.

Skrevet

Slenger meg med de andre her: første gang hos jordmor betyr ofte at man får høre hjerelyden for første gang, og det er stort.

Slik skapes et tidligere bånd mellom barn og far enn om man venter helt til ultralyden.

Personlig synes jeg det er ok å gå alene senere...

Skrevet

Jeg hadde også med samboer til jordmor første gangen, han syntes det var litt kjekkt å være med og få høre hjertelyden som jeg hadde snakka så mye om.. Hadde da hørt den 2 ganger. Men tror nok ikke han blir med på de neste kontrollene..

Jordmor mente det kunne være spennende for far å være med på siste kontroll da det ble litt info og snakk om selve fødselen....

Skrevet

Gubben har vært med, på eget initiativ, på alle kontroller til JM. Den eneste gangen han ikke var med var førstegang da jeg var hos legen, men da var det jo bare masse papirer vi skulle gjennom uansett. Jeg setter stor pris på at han deltar og blir med, og jeg tror han har stort utbytte av det og føler at han også tar del i det som skjer med den lille inni magen:)

Skrevet

Første gang hos jordmor var han med sist, og det skal han nå også. Det er spesielt det å høre hjertelyden som er spennede da, men er det første gang er det selvsagt sp.mål en kan få svar på osv. Synes det var veldig kjekt begge to at han var med da, men de neste kontrollene var det ikke behov for det for oss. Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...