Gå til innhold

Venter stor jente... 20% vekstavik i dag...

Anbefalte innlegg

Å fikk totalt angstanfall på sykehuset i dag...

Sitter nå bare å gråter... Håper virkelig de tar feil...

Ellers så var de veldig fornøyd med svdiabetesen..

Men ikke fornøyd med at jeg hadde gått ned 2 kg til da... Men med den dieten er det jo ikke annet å vente...

Alt var i allefall bra med vesla å det er det viktigste... :))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6619132-venter-stor-jente-20-vekstavik-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sa de hva det ville si?

Vekstavvik kan være så mangt. Gutten min er estimert til å veie 4,5kg ved fødsel. det betyr at han er ganske stor i forhold til gjennomsnittet nå også. gjennomsnittsvekt er vel 3500g hos nyfødte? det vil vel kanskje si at gutten min har et vekstavvik på over 20%? eller? har jeg misforstått nå? hvis det er slik, så trenger du ikke gråte. Er nok veldig vanlig med avvik opp mot 20-25 % (+++---)vil jeg tro.

Noen andre som vet noe med sikkerhet? som kan hjelpe litt bedre..

adventsnurket...

Takk for godt svar... :))

Ble vel bare skremt av at de virket stresset og at de sa det var større risk å få stort barn pga sv diabetesen.. Men klarer jeg å kontrolere den trenger jo ikke vesla bli så stor...

Annonse

Jeg har på UL i dag (akkurat 30 ferdiggåtte uker) fått vite at veslingen min veier mellom 1700 og 1900 gram nå - det skulle ifølge BIM sine sider være nærmere uke 35 enn uke 31.... "Korrekt" vekt i uke 31 skal være 1300gram....

Men legen virket ikke bekymret selv om han er stor.

(glad jeg skal ha KS da, jenta vår var 4100 og 53cm da hun ble født og gutter er jo gjerne en del større enn jenter)

jeg fikk vite sist gang at min datter var 15 % større enn "normalen",å at jeg ville få et stort barn. det fikk jeg vite da jeg var i ca 32 uker.

men da hun kom,så veide hun 3581g.

så hun ble ikke så stor som de trodde.

Ang det med BIM, sin baby vekt, så tror jeg ikke det stemmer.

for som jeg har oppdaget,så var foster vekten og størrelsen kjempe stor når babyen var i begynnelsen av svangerskapet,mens nå så virker det som vekt/størrelse er *UNDER det som er normalt.

i følge min jordmor,så er min baby akkurat passe så stor som hun skal være. men i følge BIM,så er hun en KJEMPE baby.

Kjære deg!

Du må ikke stole på vektestimeringen! Da jeg gikk med førstemann, fikk jeg beskjed om at han var så liten, 25-30% avvik, 3 uker før termin.

Da han ble født, var han helt perfekt!! 3500g og 51cm!

Så ikke stol på vektestimeringen! Jeg er sikker på at jenta di er helt perfekt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...