Gå til innhold

Venter stor jente... 20% vekstavik i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å fikk totalt angstanfall på sykehuset i dag...

Sitter nå bare å gråter... Håper virkelig de tar feil...

Ellers så var de veldig fornøyd med svdiabetesen..

Men ikke fornøyd med at jeg hadde gått ned 2 kg til da... Men med den dieten er det jo ikke annet å vente...

Alt var i allefall bra med vesla å det er det viktigste... :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor stor er jenta di nå da? jeg har termin 12 desember og var på 3d ultralyd den 26.september og jenta var stor gitt! da var hun 1500g... så jeg forventer meg stor jente..

skjønner at du blir litt engstelig da!!

*trøsteklem*

Skrevet

va på 3d da æ va 31+5.

Ho va 2335 gram, han sa ho kom tll å bli 4200 ved termin...

Skrevet

Vet ikke vekt... Men de sa at det var 20% vekstavik å ventet at det ble stor jente... Dette pga svangerskaps diabetes... Så 20 % større enn normalen regner jeg med...

Skrevet

Min gutt er 30% over normalen, synes heller ikke det var noen hyggelig beskjed å få. Men legen sa at alt opptil 15% var greit.

Skrevet

Jeg er i uke 35 og fikk vite i dag at vaar er 37% stoerre enn gjennomsnitt, altsaa allerede ca 3 kg, og estimert foedselsvekt paa 4.6 dersom jeg gaar til termin. Jeg har ogsaa svangerskapsdiabetes, og siden vekstavviket er saapass stort saa vurderer de aa sette meg i gang foer tiden.

Gaar nok bra skal du se, de klarer seg jo stort sett disse smaa!

Skrevet

Hei vims...

Ja det går nok bra... Blir spennende å høre hva de sier neste gang på kontroll da... Kansje jeg blir satt igang før også... Går ann å håpe på det da... :))

Skrevet

De gjoer nok det om avvikene er for store, og det er jo troesten< de vet hva de driver med, og har de mistanke om at knoettet har det bedre utenfor magen enn inni, saa kjoerer de i gang ,)

Skrevet

Jeg har 40% + i vekst avvik jeg..... Har termin på onsdag. Fikk beskjed om at den målingen ikke var helt pålitelig, men har panikk til gangs ja!

Skrevet

Fikk beskjed om babyen var 15% for liten jeg, 3uker etterpå var han ved normalen. De vokser litt i rykk og napp, men ble også engstelig. Legen på Ullevål var enestående og folkelig og tullet vekk nervøsiteten med at jeg måtte slutte å gå til kontroll for man ble bare forvirra:-)

Skrevet

Ja, har ogsaa hoert at saanne maalinger ikke alltid stemmer, uansett saa gaar det jo som oftes bra! .)

Skrevet

Jeg er gravid med en gutt som jeg først hadde ett vekstavvikt på +35% i uke 34, vært til en del kontroller etter dette. Den site målinga viste ca +25%. Da jeg naturlig nok kjente det knyte seg godt i magen bare ved tanken, noe legen oppfatta sa han at alt fra -15% - +22% var innafor normalen, dessuten kan jo UL ta grundig feil, det er jo tross alt bare en maskin..................Lykke til i alle fall

Skrevet

Jeg fikk beskjed om det samme på 2 av mine 3 fødsler og ingen stemte! nr skulle være rundt 4800 ved fødsel og var 4 kilo, mens minsten kom til å bli rundt 5 kilo i følge deres beregninger, og var 4300g ved fødsel. Så ikke få totalt hetta, det er som syvendehimmel sier; en maskin som ikke har stemt på hverken målinger eller termin på våre barn!:)

Skrevet

Hei!

Går nok bare bra skal du se. De sier det bare er sundt med store barn... Jeg var på sykehuset igår og der ble jeg i 1,5 timer pga muligens vekstavvik, men andre vegen. Er 33+3 idag og barnet var bare ca 1500 gram, men de fikk en annen gynokolog til å ta mål også, og han kom frem til 2000 gram. Men både samboer og jeg er småe og gutten vår var liten , så jenta her blir nok ei lita tutte.

Jeg hadde ikke vært bekymret hadde jeg vært deg så lenge hun har det bra:-)

Lykke til

Skrevet

Jeg spurte om dette på Ullevål, siden barnet var 10% større enn normalt i uke 34. Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg for dersom barnet var under 20%. Dersom barnet er større enn dette, vil de vurdere keisersnitt. I uke 36 var barnet mitt 8% større enn normalt.

Men de kan måle veldig feil! og de passer på at alt skal gå greit!

Lykke til til dere alle sammen! Jeg forstår jo nå at jeg er heldigere enn det jeg trodde =)

Skrevet

Heisann.

Bra at alt var bra med den lille i allefall. Kan jo være hun jevner seg litt ut mot slutten kanskje.

Klem

Skrevet

Jeg venter på en med 21% vekstavvik.. den motsatte veien. Den er liten men symetrisk heldigvis. Det er ikke så koselig å tenke på det heller.. Tror vi gravide alltid vil føle oss bekymret og "skyldige" om det er den ene eller andre veien.

Tilslutt må jo barnet ut.. Og etter det, en dag med smerter, har vi det vakreste i verden!

Skrevet

Den vekstestimeringen hadde jeg IKKE brydd meg om- tar kjempeofte feil

Skrevet

Ikke bekymre deg. Jeg har også 24% positivt vekstavvik. Babyen er nå ca 3 kg, i uke 33. Legen lurte på om jeg hadde sv.sk. diabetis, men det har jeg ikke. Jeg får bare store barn, de andre 3 var store også. Og er de kjempestore kommer de gjerne litt før termin er min erfaring. Hodets størrelse er det viktigste. Men selv han på 38 cm rundt hode brukte jeg ikke mer enn et kvarter på å presse ut. -Og jeg er i utgangspunktet ganske slank og ikke spesielt stor. Så dette kommer til å gå kjempebra! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...