Gå til innhold

April: Månedens bable innlegg!

Anbefalte innlegg

Nå er det påtide å lufte disse tankene våre! Så skriv om alt og ingenting!

Her i gården har vi ett kjempedilemma! Det er en kjempefin eiendom tilsalgs i hjembygda til sambo og den er så og si perfekt men litt oppussing! Nydelig eiendom!

http://notar.no/Buy/showobject.aspx?id=896871e6-3b15-442a-bbc4-c62c491b297e&nr=2

Men vi kan ikke flytte nå, og de skal ha en alt for høy pris for huset, nesten dobbelte enn det som er normalt i den bygda! Men det som avgjør alt er den teite lavspendten som går over eiendommen, den hadde blitt målt for mange år siden, men det kan jo være en annen situasjon i dag!

Men det hadde vært så fint å reve den linja og lagt den opp en annen plass! for det var så utrolig fint der! men det er alt for tidlig for oss å flytte nå... men det er leeeenge til samme mulighet igjen, men så var det den ledninga da...jeg vil flytte huset og uthuset med meg bort fra den stygge teite ledninga! Det var til og med hems!!!

men nå må jeg stikke, så jeg får bable fra meg en annen dag... ha det godt da dere!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6619025-april-m%C3%A5nedens-bable-innlegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

wow for et hus!!! Ikke mye oppussing som trengtes der (i alle fall ikke utenom pyntemessig)! Og ikke kjempedyrt (men nå er jeg vant til at hus koster fra 2mill og oppover jeg da ;o)

Hva var det med høyspenten? Er det planer om å få lagt den i bakken, eller hva? Undersøke det med kommunen/kraftleverandør? Går den i bakken om få år er det ikke noe å tenke på syns jeg...

Hvorfor for tidlig å flytte??

Ja det er ett kjempehus!! og alle må jo regne med noe finpuss, men det er ett uinnreda bad, pluss noen andre ting som kommer til å kose opp mot 300 000,- og da har vi ikke råd til å betale den prisen.. Desverre..

Prisene på huset i den bygda ligger fra 200 000 (for små) og opp mot 1 000 000,- for normale hus, men dette huset er fra 1929 og selv om mye er gjort så står det enda noe igjen.. men vi betalte jo 1,6 mill. for vår leilighet på 85kvm, så å få ett hus for mindre er jo kjempebra, meeeen så er det alt som må gjøres igjen....

Har ikke snakka med kommunen med høyspendten, og de som bor der mente det var mindre stråling enn fra en mobil, men det tror jeg ikke før jeg får se det! Men denne ledninga går vel over mange eiendommer og det er vel ikke bare bare å få den under jorda heller, men jeg skal høre med kommunen likevell...

Det med at det er for tidlig å flytte er med at vi har bodd i denna leiligheta i 8mnd, og den er helt ny! Jeg har fått en kjempemulighet til å opparbeide kompetanse innen kontor og regnskap, Natalie går i en barnehage jeg er super fornøyd med (tror ikke det er så mange som kan måle seg med denna) Tore har jobb her, men han klarer seg bedre hvis vi skulle pendle... Maaange tanker å gjøre seg som både går for og i mot.. men er som sagt veldig redd for den høyspendten hvis den kan føre til kreft.... spesielt for Natalie!

Hmm... ble langt detta her...

Ja eg ser at derer ikke er så flinke å bable i veg her nei...

Kanskje eg skal fortelle litt om marertitt ukene mine her.

Uke 36 - på legevakten med hele familen p.g.a brannkopper. 4 av 5 på antibiotika.

Uke 37 - alle går på antibiotika. Dårlig med søvn fordi LillePia er våken mye gjennom natten for brannkoppen hennes plager henne.

Uke 38 - Me jenter sliter med sopp (dritt med antibiotike) Lite søvn for LillePia er våken og drar seg i bleia.

Uke 39 - LillePia får ny brannkopp. Fikk salve denne gang ikke den ekle flytende. Mye våkne netter igjen.

Uke 40 Benedikte fikk brannkopper på samme arm.

Uke 41 Tirsdag slår guttungen hull i hode og sitter 2 timer hos legevakta. Onsdag begynner med feber og ligger til torsdag. Torsdag klager Gullhår på øret sitt, har 40 i feber. Legen sier at me skal gi henne paracet og nesespary - en gav ikke antibiotika for ørebetennelse. Fredag er hun egentlig litt bedre, men øret var vondt. Lørdag var hun med tanta si til byen - hu hadde lovdt henne nye klemmer til håret. Da dei kom tilbake såg hu ut som hu var døden nær. Eg gav henne en paracet med en gang, men etter en halv time var enda feberen 40,5 (eg som ikke målte den før eg gav henne paraceten) Gav henne enda en paracet men etten en ny halv time så var det ikke feberen reduser - men etter en 3 paracet så var hun bra.

Manda uke 42 - til legen og jenta får antibiotika. Blir irritert, skikkelig irritert - dei kunne sett på henne på torsdag slik at helgen her kunne gått fint. Kanskje litt søvn, ikke høre på Gullhår som gråter seg gjennom natt etter natt.

Nå har eg hatt to netter med litt mer enn 3 - 4 timer søvn. Men er mer trett nå enn tigligere. Tror eg begynte å bli vant til å ikke sove mer enn 3 - 4 timer per natt. Rart hvordan me tilpasser oss.

Og så skal me flytte ja - bare to uker igjen nå.

Ingen som kan ha barna et par timer en dag så du kan få hvilt deg litt? Tror jeg hadde gått i dørken for lenge siden med den sykehistorien der! Er så mange med syke barn for tiden!!! Håper det ordner seg litt nå snart! Så dere kan få flytte i "fred"... :) Lykke til!

Jo me har hatt litt fri fra dei som har vore friske litt inn imellom. Men har sove lite på dagen egentlig - dei gangene eg gjorde det så var eg så utrolig gretten og trett da eg våkna igjen. Men ellers har det bare vore på morgenen eg har vore trett - så bare eg kommer meg ut av sengen så har resten av dagen gått. Alltid hatt noe å sette fingrene i.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...