Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Dere med barn som reagerer på ull, har eksem, hva bruker dere til undertøy? Evt hvilket ull er det beste for slike barn? Han har masse røde prikker/knupper på armer og bein så legen mener det er svak type eksem, så lurer på om han reagerer på ull også?
lilli Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Barn med atopisk eksem skal ikke ha ullundertøy, men det finnes undertøy med bomull innerst og ull ytterst, prøv det. Cubus og Joha har ihvertfall det.
Magda73 Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 I følge Nøstebarns informasjonsbrosyrer/reklame (velg det som passer), skal allergikere ikke ha problemer med å bruke ubehandlet ull rett mot huden. Det er den behandlede ullen som gir allergisk reaksjon. Mitt barn har heldigvis ikke vist noen tegn til allergi, så jeg har ikke prøvd det i praksis. Jeg liker Nøstebarn sine produkter, men det er klart det kan være dyrt å bruke 250 kr på et plagg du er usikker på om barnet kan bruke... Men om du skal ha ull innerst bør du satse på Nøstebarn eller andre produsenter med ubehandlet ull.
Mamma te 2 Gull Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Gutten vår har atopisk eksem og vi har brukt ullundertøy fra Cubus og Joha som har bomull på innsiden. Vi er kjempefornøyde med disse og jeg har ingen problemer med å anbefale disse merkene.
mammae:-) Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Jenta vår har og et snev av atopisk eksem ifølge lege, men viser seg bare også i prikker/nupper som du sier, og spesielt nå når det begynner å bli kaldt ute. Bruker janus og spar kjøp sitt ull på henne, hun sier det ikke klør og sier ikke noe om at det er ubehagleg å ha på så virker greit... Men det kan jo vere hun får mindre utslett om vi ikke bruker ull,?? Begynte og bruke ullbody samtidig meg kulda så hvet ikke hva som kom av hva:-)
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Vi bruker bomull rett og slett, han blir tydelig verre av ull, og ja, ubehandlet også, så da har vi ikke så mye valg. Gikk veldig greit i fjord da, var ikke noe kald til vanlig, eneste jeg opplevde som problem var om natten siden han nekter å ha dyne oppå seg, de nettene det var under minus 9-10 grader ute frøs han litt til tross for ovn på rommet, body, pysj og sokker (som han tok av seg), men det var heldigvis ikke mange nettene, da savnet jeg ullbody og ullpysj.
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #7 Skrevet 10. oktober 2006 Hei atopiske barn bør ikke bruke ull siden det fjerner fukt fra huden (en blir da tørr og får da eksem). Vi har kuttet ull innerst mot kroppen og skal bruke superundertøy til vinteren. De vil ha ca de samme egenskapene som ull, men være bedre for atopikere. Kjøpes på sportsbutikker. Bomull innerst er jo fy-fy siden det samler på fukt og barnet derfor lettere blir kaldt, i allefall på de kaldeste dagene. Slik gjør vi det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå