Gå til innhold

Dere som tar jern.Hvilken type tar dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar ferromax, men tåler den rett og slett ikke.Har vært dårlig i magen i ei uke..Men nå har jeg sittet på do nesten hele dagen :0(

Ringte føden og ei jordmor sa jeg skulle kutte de ut ett par dager før jeg ble helt tappa for krefter....Så må jeg finne en annen type å ta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk anbefalt Floradix (flytende mikstur), den smaker skikkelig pyton i begynnelsen og gir litt halsbrann - men ellers funker den veldig bra. Skal visstnok være veldig mild mot magen

Skrevet

Jeg tar Hemofer enten vanlig eller +. Synes den er bra,ingen mageproblemer enda.

Skrevet

Heisann!

Jeg tar også Hemofer. De skal være svært milde for magen, men det er mange som får problemer med magen i begynnelsen likevel. Når jeg startet på disse begynte jeg med å ta en tablett annenhver dag i en ukes tid, før jeg oppgraderte inntaket etterhvert. Jeg ble anbefalt dette av legen, og det fungerte veldig fint. Kroppen ble på en måte vant til jerninntaket. Lykke til!

Skrevet

Hei! Jeg har hatt problemer med å tåle både hemofer og andre piller/miksturer, men fant til slutt fram til niferex via tips fra jordmor. De fungerer veldig bra for meg, har brukt dem i begge mine svangerskap, og litt imellom også fordi jeg generellt har problemer med jernopptak og dermed fort får for lave verdier. Håper du finner noe som fungerer godt for deg- raskt! Kjedelig med mangelsymptomer og uønska bivirkninger vet jeg. Lykke til! :-)

Skrevet

Jeg bruker Amino Jern Ferrochel. Den skal i følge apoteket være mild mot magen. Jeg har i alle fall ikke hatt noen problemer med magen etter at jeg begynte på de. Vet ikke om det gjelder alle typer jerntilskudd, men det skal ikke taes sammen med melk. Fikk beskjed om å vente ca 30 min etter å ha drukket melk..

Skrevet

Floradix, funker som bare det. Og det er laget kun av naturlige ting (urter og div) + at den inneholder C vitamin som gjør at kroppen tar opp mer jern.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...