Gå til innhold

Vitaminer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva slags vitamintilskudd dere tar?

Er nå 12+3 og da er det vel ikke nødvendig med Folsyre lenger...?

Noen som har noen råd/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 13+6. tar vanlig vit tilskudd, tran og folsyre. ellers så et eg masse frukt og grønskaker :-)))

Skrevet

Folsyre trenger en ikkje ta etter uke 12, da den har gjort sin nytte i forhold til ryggmargsbrokk... Men det skader ikkje om en tek det... Ej teke to omega 3 kapsler og en vitamineral tablett kvar dag... (Der er litt folsyre i vitamineraltbl) Jeg har nå slutta med ekstra folsyretabletter, siden ej he passert 12 uker...

Skrevet

Ein nær slekting av meg jobbar på sjukehus, ho sei at doktorane og jordmødrene der sei at ein ikkje skal ta folsyre etter uke 12. Dei anbefala heller at ein tek Triomega Woman istadenfor. Så her tek vi det :o)

Skrevet

Jeg tar et multivitamin som hete Gravid. Vitamin, mineraler og folat inneholder de.

Skrevet

Et viktig tilskudd for både mor og spirer i magen, og barn, og fedre, er Omega3. Tran og trankapsler er et godt tilskudd av omega 3, disse fettsyrene er viktig for celler og hjernen.

I tillegg tar jeg multivitaminer, foreløpig med folat til jeg har spist opp brettet.

Skrevet

Jeg er 14+3 og tar omega 3, multivitamintilskudd og jerntabletter (2-3 hver dag). Har konstantert lavt blodtrykk og klarer å regulere det fint med jerninntak. (Hemofer er ikke så harde for magen heller :-))

Folat sluttet jeg å ta i uke 13. Legen sa det absolutt ikke var vits å ta folat lenger enn det.

Jeg vet det finnes eget vitamintilskudd for gravide, men har såpass mye vanlig tilskudd igjen at jeg tar det først.

:-)

Skrevet

Tar å noe som heter gravid- selges på apoteket + omega 3. er 13 uker i dag jeg;)... skal jo ikke ta ekstra folsyre/folat nå lenger!

Skrevet

Tar ikke folat lengre jeg heller. (12+3). Multivitamin i tillegg til "mum-omega" (fettsyrene Omega 3 og 6)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...