Gå til innhold

HVORFOR?

MinLilleSkjønne<3

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har/eller har hatt det som meg?

jeg er nå i 26 svangerskapsuke... har kun lagt på meg på magen og det er nå man kan begynne å skimte at jeg er gravid..

barnet var absolutt ikke planlagt, men nå har vi iallfall vendt oss te tanken og vil gjøre det beste ut av dette=)

men hvorfor driver jeg da å fortrenger at jeg er gravid iblant?

jeg veit godt at jeg er det.. men f.eks når noen sier te meg: så stor mage du har fått, så er jeg ikke enig osv:p (har kun lagt på meg 3-4 kg, synes dette virker unormalt lite...)

noen ganger er jeg tilgmed nervøs fordi jeg føler at magen ikke vokser osv...

Fortsetter under...

huff... jeg har d faktisk helt likens.. jeg klarer ikke når andre bemerker magen min enn samboer..

prata med jordmor om dette å ho sa at det var helt normal følelse og ha... men det irriterer meg.. jeg sier ikke at bebien er uønska å sånn, men av og til så virker alt så rart og uvirkelig..

klem

Har ikke hatt det helt som deg, fordi magen vokste ganske så fort, men ca frem til der du er nå så la jeg bare på meg 5 kilo... Nå har jeg tre uker igjen og har MYE vann i kroppen og har lagt på meg 18 kilo...

Tror ikke man skal bekymre seg så mye for den vekta. Vi er alle forskjellige, både i hvor mye man legger på seg og hvor stor magen er. Min mor la på seg maks 9 kilo og man kunne nesten ikke se at hun var gravid gjennom alle sine tre svangerskap, men vi er alle friske og raske. Rekner med du går til jordmor/lege og så lenge de ikke påpeker noe tror jeg ikke du skal bekymre deg.

Tror vi alle "fortrenger" at vi er gravide iblant. Selv om jeg bare har 21 dager (joho og hjelp!) til termin, er det av og til litt uvirkelig at jeg er gravid...hehe..det vokser et lite menneske inni meg...vanskelig og forstå til tider, men det går vel opp for meg den dagen småtten kommer tenker jeg.

Ta det helt med ro..alt er nok bare bra og du er nok helt normal som har alle disse tankene. Er nok bare slik at de fleste ikke tør si slike ting høyt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...