Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at junior begynte med fast føde, har han fått skorpeliknende eksem i kinnene og på haka. Eksemen i kinnene er røde runde flekker som ligger litt utenpå huden (litt vanskelig å forklare..)

Jeg lurer på om det er irritasjon fra maten fordi vi griser en del (han er 5mnd) eller om det er noe i maten han reagerer på.

Noen som har erfaring med liknende type eksem?

Og funnet ut hva bebisen reagerer på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Skjønner hva du mener mded de flekkene tror jeg. Vi har ikke hatt helt likt, men fikk rødt utslett rundt munnen, ut i kinnene og nedover halsen da vi forsøkte grøt som blandes ut med vann. Mistenkte melkeallergi og tok det opp med hs. De tok blodprøver (på sykehuset) og han slo ut på melk, egg, nøtter, husdyr osv.. Jeg ville absolutt kontaktet hs for videre utredning av gutten din. Kan være veldig plagsomt for han, og for dere, når han klør. Vi har måttet kutte alle melkeprodukter, og det finnes melk i utrolig mye.. Har du sett reaksjonen komme ved spesielle produkter kanskje? Uansett, snakk med hs fortest mulig er mitt råd!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Vi skal til kontroll på helsestasjonen i morgen. Da skal jeg ta det opp og høre om han bør utredes for allergier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...