Gå til innhold

HJELP, hva er det med underlivet mitt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det klør og svir og lukter vondt, fryktelig sårt... Ikke sykk eller hvir utflod. Har tatt soppkur (Canesten) uten noen effekt og Vivag i 6 dager uten effekt (sånn for å evt gjennopprette bakteriell ubalanse). Kjønnssykdom er utelukka. Hva annet kan det være??? Vil helst ikke måtte gå til legen nå igjen...

Er 15 uker på vei, kan det ha noe med fosteret å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle altså være IKKE tykk eller hvit utflod...

HI

Skrevet

Høres ut som garderella, eller hva det heter. Det lukter liksom litt fisk...

Har ikke hatt det etter at jeg ble gravid, men før var jeg ganske plaget. Dette er bare bakterier. Har ikke noe med kjønnsykdom å gjøre.

Jeg fikk Flagyl hos legen min, og det hjalp med en gang!

Vet ikke om du kan bruke det når du er gravid...

Skrevet

Uff, håper ikke det er det, for i felleskatalogen står det at Flagyl ikke kan brukes av gravide....

Skrevet

Hei!

Ta en tur til legen! Skulle det være bakteriell vaginose (overvekst av gardnerella) så er det ikke bra å gå for lenge med det i svangerskapet.

Felleskatalogen er forøvrig litt "amerikansk" når det gjelder medisiner og graviditet, det er legemiddelselskapenes egne uttalelser, og de vil jo ikke risiker å bli saksøkt av gravide... Har slått opp Flagyl i Norsk Legemiddelhåndbok, og dette er et preparat som ikke skal brukes i første trimester, men som ellers er trygt i graviditeten. Du som er i uke 15 kan altså bruke det!

God bedring! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...