Gå til innhold

hei sann!!!

Anbefalte innlegg

på`n igjenn!!!

nå har vi begynt å snakke om når vi ønsker å bli gravid igjenn!!!

vi har en datter på 8 måneder og ønsker oss tette barn, det vil si at vi ganske snart ønsker å bli gravid igjenn:)

men det dukker stadig opp noen bekymringer, for det første når passer det økonomisk å bli gravid, har permisjon frem til midten av januar, har en 80% stilling å komme tilbake til, men ingen barnehage plass. i forige svangerskap ble jeg en del sykemeldt. med tanke på at man må ha jobbet 6 måneder for å ha krav på noe penger i permisjonen.

vi bruker ikke prevangsjon nå, men jeg ammer, noe jeg vil fortsette med en stund til i og med at jeg har masse allergi og vil ikke at datteren min skal få det nå.vet ikke om det er så lett å bli gravid når man ammer.

sist brukte vi ganske lang tid på å bli gravid, vi ønsket det så veldig med en gang vi begynte å prøve, det var en stor psykisk belastning på forholdet. da vi endelig oppsøkte lege, fant vi ut at jeg hadde for lite av det hormonet som sørger for eggløsning, selv om jeg hadde fått positiv eggløsningstest før. det tar så lang tid før man får hjelp. endelig fikk jeg en resept på pergotime (eggstimulerende) og ble gravid da. vi ble kjempe lykkelige, og det er vi fortsatt etter å ha fått verdens herligste datter!!!!

men vet ikke om det er et hormon jeg mangler, eller om det kan komme av langvarig bruk med p piller og at jeg alltid hoppet over mensen med pillene. har ikke lyst til å oppsøke lege enda, men er nervøs for at jeg ikke skal bli så lett gravid denne gangen heller, eller å ikke bli gravid i det hele tatt.

problemet er at jeg på en måte vil bli gravid nå, men det passer ikke økonomisk, men når det passer må jeg slite for å bli gravid. derfor vil jeg ikke bruke prevansjon nå. blir jeg gravid blir jeg lykkeig, men går personlig konkurs, skulle ønske man hadde mer økonomiske rettigheter, vi setter tråsalt barn til verden!!

dette ble litt langt!!!!

trenger noen seriøse råd eller tips!!!!

lykke til alle som prøver:)

hilsen en bekymret som ønsker seg "mange" barn!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6617524-hei-sann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det hormonet du mangler heter progesteron, men skal ikke være påståelig!

Kan dere ikke bare ta det som det kommer, kommer det en spire så kommer det en spire ;o) Du går jo ikke på prevensjon, så alt kan jo skje!

Ikke tenk, bare kjør på :o) Det sier nå jeg! Lykke til med hva du bestemmer deg for!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6617524-hei-sann/#findComment-6621002
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...