Gå til innhold

Strekkmerker og når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 14 uker da ,men begynnte og smøre meg fra uke 12 morgen og kveld på magen, lårene og litt rygg og rumpe.. Ingen i min familie har strekk merker. Er det mange som har ikke har fått det og når? Når begynnte dere å smøre dere?

Jeg vet ikke helt om smøring kan forhindre det ,pga av hormoner styrer det. Men har litt panikk:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen i min familie har fått det, men jeg er 21+2 og har fått noen få strekkmerker på puppene. Har ikke noe på magen, men har ikke noe særlig til mage enda. Smører meg ofte, siden jeg var 12 uker.

Tror det er veldig induviduelt.

Skrevet

Jeg er 26+2 idag og har enda ikke fått noen strekkmerker... Men mye kan fortsatt skje. Bekymrer meg ikke for det, iallfall ikke enda. Det er jo et bevis på naturens mirakel...

Smører meg på mage og pupper, litt rumpe og lår. Håper det hjelper da, men vet ikke... og skulle det ikke hjelpe - neivel.

Men hvis du vil smøre deg i håp om at det skal hjelpe, bør du ikke glemme å smøre puppene også. Lett å få strekkmerker der også.

Skrevet

Er i uke 29 og har ikke fått noen ei heller forrige svangerskap, men tenker som rødhette kommer det så kommer det, slik er naturens gang. Ingen krise skjedd :) Smører meg morgen og kveld, gjorde det sist også. hele kroppen:=)

Skrevet

Under forrige svangerskap hadde jeg ikke et eneste merke da jeg gikk inn i uke 38, og var overlykkelig! Men så eksploderte magen, gikk plutselig langt over kurven på symfysemålene, og SVUSJ - hele magen krakelerte i enorme strekkmerker innen fødsel godt på overtid... Selv om jeg hadde smurt meg hele veien, både med fuktighetskrem og weldeda olje. Tror ikke det er vanlig å få strekkmerker før de siste ukene, men da er det nok ganske vanlig t de kommer, smøring eller ei... Mamma har forresten ikke strekkmerker heller, men verden er jo urettferdig! (o:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...