Gå til innhold

kjenner ikkeno'

bjørnen*i*det*blå*huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7+0 i dag og merker virkelig ingenting til at jeg er gravid... Rundt uke 5-6 kjente jeg en god del stikkinger i magen som jeg har forstått kan være livmoren som utvider seg. Dette er borte nå. Kunne ønske det bare gikk an å hoppe noen måneder fram så jeg visste alt var bra.

På torsdag skal jeg til legen for første gang. Har vanlige allmennleger utstyr til å kunne høre babyens hjerteslag? Vet det er tidlig for min del nå, men tenker på senere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er nok bra, mange det som ikke kjenner noen ting... Du kan jo evt. tvinge gjennom hos legen din at du ønsker en UL, det gjorde jeg med nr 2..... Sa bare at jeg var fryktelig usikker på om noe var galt.... det funket, og ingenting var galt :-)

Skrevet

Hei, har det litt på samme måte. Mistet alle mine symptomer for noen dager siden og har absolutt ingen tegn på graviditet nå. Har følt meg veldig gravid med alt det medfører av plager helt siden 2 uker før jeg testet,bortsett fra siden torsdag. Har fått time hos legen i morgen og kommer til å kreve både hcg-måling og ul.

Skrevet

glemte å si at jeg er snart 6 uker på vei

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive det samme. Er kjempe redd i dag.

Har kjent på kroppen at jeg er gravid siden jeg var 4 uker på vei.

Jeg er 7+5 nå.

Har ikke hatt matlyst, hatt ømme bryster, og vært kvalm(hele tiden den siste uken)

Men i dag kjenner jeg INGENTING, har matlyst, er ikke uggen engang, og kjenner ingenting i brystene.Bare litt stikking i magen innimellom.

Alt var greit i går kveld.

Nå err jeg livredd, for det har tatt meg 2 år å komme hit, og jeg har mistet før.

Håper noen kan hjelpe meg. Har noen erfaring med dette?

Skrevet

Jeg har lest at symptomer kan komme og gå - det er ikke uvanlig at det er en dag av hvert.

Om symptomene ikke melder seg igjen i løpet av en ukes tid, så vil jeg råde deg til å bestille deg en legetime og kreve hcg-måling og rekvirering av ultralyd. De fleste fastleger har ikke ultralydutstyr selv, så da må de henvise deg til gyn på sykehuset.

Fordi du har spontanabortert før og er veldig redd nå så kan du få dette på det grunnlag. Eller så er alternativet å bestille det privat, men da må du betale selv.

Håper det ordner seg til det beste - prøv å slappe av litt. Gå deg en tur i høstværet, les en god bok, ring en god venn - prøv å finne andre ting å tenke på en liten stund. Vet det ikke er lett men.. det er ikke bra å gå rundt å være livredd i lengden..

lykke til

trøsteklem fra

Skrevet

Jeg har sånn; en dag på, og en dag av. Både kvalmen, og puppene kommer og går. Tror det er vanlig. Måtte ta en test til idag....sånn for sikkerhets skyld:) Merket lite de siste dagene.. Men det er vel bare "stille før stormen" tenker jeg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...