rødhette* Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Jippi, prata nettopp med ergoterapeuten i kommunen her jeg bor (etter en del ringing kom jeg endelig fram til rette person), og skal møte henne imorgen for å få låne utstyr/hjelpemidler for å gjøre min hverdag lettere - arbeidsstol, pute, e.l.
mammantil2+1 Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Sa hun om man kan låne trimsykkel? Det var noen som sa at det gikk an, men jeg har ikke funnet noe info om det noe sted. Det skal være så bra å sykle visstnok.
rødhette* Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2006 Hun sa ikke noe om det.. hun sa hun måtte se hva hun hadde av utstyr, men mente at iallfall en arbeidsstol ville nok være bra for meg. Så får se hva de har når jeg drar dit imorra... Jeg er med på bassengtrening ellers, så får noe trening der iallfall... Syns det hørtes merkelig ut at sykling skal være bra, er ikke det lignende bevegelser som trappegåing? hmm... mulig jeg tar feil.
mammantil2+1 Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Er ikke sikker skjønner du. Det ble nevnt i en sammenheng så jeg tenkte at det hadde jo vært kjekt. Men jeg vurderer bli med på vanngym. Det er ikke spesielt tilrettelagt for gravide, men det er trening og i vann så belastningen skal jo ikke være sååååå stor, eller?
rødhette* Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2006 Det som er viktig er at du tar det litt med ro, for det er lett å glemme at selv om kroppen kjennes lett ut i vann, vil det kunne gjøre vondt etterpå Det er fysioterapeuten som jeg var hos to ganger som har bassengtreningen. Vi er både gravide og ikke-gravide som er med, så det er ikke bare tilrettelagt for oss gravide, nei. Men hun minner oss stadig på å kjenne etter hvor langt og hvor mye som er riktig for oss, og ikke presse oss selv for mye. Enkelte øvelser sier hun at de som ditt og de som datt ikke skal gjøre, eller gjøre på andre måter. Jeg syns iallfall bassengtreningen er godt til nå. Den har ikke gjort det noe bedre for bekkenet mitt, men da får jeg iallfall trena og bevegd meg litt, i stedet for å bare forfalle helt...
mammantil2+1 Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Det er nettopp det jeg ønsker å unngå også, å forfalle helt. Det er lenge til februar og kroppslig forfall trenger bare halvparten av tiden, sukk! Fikk tilbud av fysio å være med på vanntrening på kveldstid, men det er så langt å kjøre, nesten 1 t (bor i ytterste utkant:-) så jeg valgte å ikke bli med på akkurat det. Er så trøtt på kvelden at jeg er rent skummel bak rattet i 21-tiden:-) Tenkte derfor at vanlig vanngym kanskje var et alternativ:-) Men skal skrive meg tipsene dine bak øret og så kan jeg høre med instruktøren før det begynner:-)
rødhette* Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2006 Oj, ja, det blir et stykke da... Idag kunne ikke jeg, fordi sambo trengte bil, men ellers er jeg med hver mandag kl 13. Bor ca 5 min unna med bil. Instruktøren bør jo kunne ta hensyn til deg/du kan jo være med på bare noe av det de andre gjør, på vanlig vanngym. Bare svømme litt, og gjøre litt ulike øvelser. På bassengtreninga jeg er med på gjør vi forresten sykleøvelser i vannet, så kanskje det er godt for kroppen det også... Litt tips om hva vi gjør i bassenget, hva som kan være godt for deg også kanskje: Vi har på vester som gjør at vi flyter, så "sykler" vi i vannet (slik at vi beveger oss framover på den måten). Vi hopper med beina utover, samla, utover, samla osv. Står ved kanten, holder oss fast med hendene, hopper opp og tar beina inntil kanten, hopper ned, hopper med beina inntil kanten osv. Svømmer litt, men gjør mest "hundespark" med beina. Dette er noen av tingene.
mammantil2+1 Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Tusen takk for nyttige tips:-) Kjekt med forum som dette:-) Du får ha lykke til med ergoterapeuten og at du får det utstyret/de hjelpemidlene du trenger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå