Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Ingeborg? Det er oppkalling og vi synes det er veldig søtt, men er så usikre på om det er FOR gammeldags og tungt??
ChaChi Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Ingeborg er et kjempefint navn syns jeg:) er veldig for dette med oppkalling også. er litt av en ære å få et barn oppkalt etter seg altså!!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg synes Ingeborg er helt nydelig. Jeg ville bruke det navnet hvis jeg fikk jente. Og så er det stas med oppkalling! Dessuten er det ikke et poppis-navn, slik at ungen slippe å hete det samme som mange andre på sin alder.
Mooncake Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Kjempefint navn, og det er flott med oppkalling. Jeg synes det er stas med andre navn enn disse poppisnavna i dag, jag
ScaryMama Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg syns også at det er fint, men pappa hadde egentlig tenkt at lillesøsteren min skulle hete Ingeborg, og hun er veeeeeldig glad for at det ikke ble det (det ble Ingrid, mamma likte ikke Ingeborg). Pappa får høre det innimellom og Ingrid er takknemlig at mamma nektet! Jeg skjønner greia litt, for selv om det er veldig fint, så er det ikke alltid så gøy å ha et gammeldagsnavn, særlig ikke i ungdomstiden når man helst ikke vil skille seg ut (føler at man har "nerdenavn"). Har et gammelt navn selv, aldri møtt noen som heter det samme som er under 80 år, og det er først nå i voksen alder at jeg liker navnet mitt. Bare noe å tenke på kanskje...
kajak&Daniel Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har et søskenbarn på 10 år som heter Ingeborg, hun er ei kjempesøt og snill jente. Så jeg forbinder bare positive ting med det navnet:)
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg syns det er et kjempefint navn. Smakte litt på Ingrid da jeg fikk sønnen min for 3 år siden, nå har Ingeborg vært aktuelt, men har ei jeg kjenner som fikk ei Ingebjørg for noen mnd siden, så...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #11 Skrevet 9. oktober 2006 Takk for fine tilbakemeldinger! Tror kanskje vi kommer til å lande på Ingeborg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå