Gå til innhold

Hodepine!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen..

Er det flere enn meg som sliter med daglig hodepine?har aldri vært særlig plaget med hodepine før nå..får det titt og ofte. Kan det være noe man får i svangerskapet og hva er det beste man kan gjøre mot det utenom å få i seg mye væske?

Nå skal det sies at jeg jobber som sektretær og da mye med data, men som sagt så har jeg ikke vært plaget med det noe særlig før jeg ble gravid. Så jeg bare lurer om det er noen som har lignende erfaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å ta jevnlige småpauser der du strekker på nakke og armer, så du ikke stivner i feil stilling. Hodepine er dessverre noe som av og til følger med graviditeten... har hatt et par sånne perioder selv, og må innrømme at jeg et par ganger har kapitulert og tatt en paracet for å få det unna.

Skrevet

Jeg hadde lite hodepine i forrige svangerskap, men denne gangen har det vært myyye. Men det er to veldig ulike svangerskap også da. Sist var jeg i mye aktivitet og trimmet etc. Denne gangen er jeg mere i ro grunnet bekkenet. Vet ikke om dette har noen sammenheng.

Jeg har valgt å styre unna paracet'en siden hodepinen kommer såpass hyppig. Jeg legger meg i badekaret, går i dusjen, slå av tv/radio, hviler etc så langt det lar seg gjøre. Ikke så lett med en travel 1 åring i hus, men de dagene hun er i barnehagen går det jo:-)

Skrevet

litt vanskelig å gjøre sånt når en er på jobb dessverre...

Skrevet

hadde masse hodepine forrige svangerskap. Frisk luft og masse vann hjalp meg, ellers hyppige pauser fra tv/data/bøker o.l Lykke til:)

Skrevet

:-) Tenkte mere på når anledningen byr seg. Ettermiddag/kveld kanskje:-) vare egentlig bare generelle råd...

Skrevet

Har det akkurat slik du beskriver det, jeg også! Sitter også mye foran dataen på jobb, gjorde ikke det med førstemann, da var jeg i mye aktivitet og hadde ikke dette problemet. Det kan jo være det som gjør det?!? Føler også jeg drikker mye væske, syns ikke det hjelper alltid.

Men merker om kvelden, når TV'en står på, at det knyter seg litt i pannen da også. Syns det hjelper å lukke øynene og avlaste de litt... har ikke dårlig syn, det har jeg sjekket, så det er ikke det, men kanskje det rett og slett blir for mye "skjerm-titting" for øynene i løpet av en dag?!?

Tror iallefall jeg skal følge det rådet om å legge seg i badekaret når jeg kommer hjem, istedet for å være TV-slave!! Kanskje putte på et par agurk.skiver?!? Det ser jo så fint ut på reklamen... hehe:)

Skrevet

Takk for mange fine tips!!

Skal ihvertfall ta meg en dusj og legge meg nedpå ei lita stund når jeg kommer hjem. =0)

Kan nok være at det blir litt mye "skjerm-titting" også ja, så jeg får prøve å gjøre litt andre ting innimellom når det blir på sitt verste.

Det ser finere ut på reklamen enn hva det kommer til å gjøre på mitt ansikt ja sikkert,hehe..c",)

Skrevet

Kom på en annen ting, det skjedde noe med synet mitt forrige svangerskap, måtte plutselig begynne med briller :) Har du sjekket synet ditt??? Hodepine kan jo også komme av at man trenger briller... :=)

Skrevet

Har alltid hadd bra syn, men som du sier så kan det jo sikkert forandres det også. Skal til kontroll den 20.oktober, så jeg skal spør ham hva det kan komme av ihvertfall. Har ikke sjekket synet mitt, så det kan jeg nå gjøre da for å være på den sikre siden. Takk for tipset!

Skrevet

hei, har oxo hatt myyyyyye hodepine, ser lite på tv..... men nå har det begynt å gi seg... jeg er nå i uke 16... har tatt litt smerte stillende hadde så grusomt vondt, fra jeg sto opp til jeg ia meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...