Gå til innhold

sete fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk i dag beskjed om at babyen min mest sannsynlig ligger i seteleie. Jeg er snart 39 uker og sjangsen for at den snur seg riktig vei er mindre for hverdag som går har jeg lest....

Noen her inne som har erfarning med sete fødsel?? har i utgangspunktet litt fødsels angst og denne beskjeden hjalp ikke på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var til jordmor i uke 37, og da påstod hun at han lå i seteleie. Det ble bestilt time til meg på sykehuset for å ta UL for å få bekreftet dette og ta mål av babyen, samt røntgen for å sjekke om bekkenet var stort nok til setefødsel. Da jeg kom dit så vi med en gang at jordmoren hadde tatt feil, for det hun mente var babyens hode, var rompen. Så jeg hadde faktisk begynt å innstille med på KS en uke før termin jeg. Fikk beskjed at det var 50% sjanse for KS når babyen ligger i sete, samt at de tar hensyn til ønsker fra den fødende selv, heldigvis. Det var faktisk en erfaren JM hun som tok feil og trodde gutten vår lå i sete, så de kan ta feil altså.

Skal du til kontroll på sykehuset?

Skrevet

HEI...HVOR KJENNER DU SPARK NÅ SOM DEN LIGGER I SETE?

Skrevet

nå har jeg vært på sykehuset og tatt UL. hun ligger nok i seteleie:(

fått beskjed at for hver dag som går det det mindre sannsynlig at hun snur seg. fikk beskjed at det er 50 % sjanse for keisersnitt

Skrevet

det kommer oxo ann på størrelsen på babyen..og om bekkenet ditt er stort nok.. men babyer over 4 kg blir mest sannsynlig tatt med ks..

min jente var 3690 gr og kom i sete men ikke ks..jeg var på røntgen og fikk bekkenet målt..bare pass på at dem sjekker det før fødselen setter i gang for det gjorde dem ikke med meg og jeg endte opp på rtg med rier..

HELT JÆVLIG,spør du meg..

Skrevet

min ligger også i sete. var på kk i går og fikk ul og røntgen. babyen var ca 3200 g nå (uke 37) og bekkenet mitt så helt fint ut til å føde i sete. Så keisersnitt ble var tydligvis ikke aktuelt.Skal på ny ul en uke før termin for å se at ikke babyen blir for stor. ( jeg har svangerskaps diabetes)

Har hørt litt rundt om setefødsel, og de flest sier det går helt greit. ikke så veldig mye vondere enn en "vanlig" fødsel. men må innrømme at jeg gruer meg j.... fordet.

På haukeland er grensen på 4.5 kg for å føde i sete.

Så føler nok at ikke jeg har noe valg. I følge legen MÅ jeg føde i sete:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...