Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 15 mnd., som har oppdaget at hun har stemme. Høy stemme.. Hun skravler stort sett hele tiden (babling altså), men nå har det gått over fra å være med normal snakkestemme til å bli utrolig høylydt. Spiller ingen rolle om hun er blid eller sint. Stemmen er like høy likevel. Hvordan i all verden forklarer man ei på 15 mnd. at man ikke kan rope hele tiden? Selv om hun stort sett er blid, er det ikke like hyggelig når man ikke kan ha en samtale foran i bilen fordi hun roper i baksetet, for ikke å glemme det å være på cafe, kjøre kollektivt, handle, osv... Det er jo forstyrrende for andre også.

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he.. Dette er min erfaring: Det bare er sånn! Det går over...

Skrevet

Det er de som øver på å ha en innestemme og en utestemme. Da innebærer det da en del leking fra din side, for det virker helst lystbetont...

Skrevet

Da sønnen min var vanvittig høylydt oppdaget jeg at jeg også var det. Jeg næmest ropte til han at han måtte slutte å rope... Da jeg oppdaget dette ble jeg først og fremst flau og dempet stemmen. Han er ikke lenger like høylydt og mulig at min dempede stemme har vært med på å dempe hans stemme. Hviskeleken kan også være effektiv.

Skrevet

Jeg hvisker alt jeg kan jeg, men det hjelper ikke. Vi hysjer og hvisker og lister oss så stilt på tå, og det er morsomt et kort minutt og så er det på´n igjen. Er vel ikke noe annet å gjøre enn å fortsette på samme linja, og vente til det går over. (Moren min sier det går over når hun slutter i bha. He he, det er lenge til...)

HI

Skrevet

Tipper at de ikke er klar over hvor høy stemme de har og så stiger lydnivået ettersom hvor inne i leken de er. Vi må vel bare leve med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...