tessese Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har time til modningsakupuntur i dag. Tenke jeg skulle høre om andre har noen erfaring og meninger om dette.. Så her er noen spørsmål: Hvor setter de nålene? Er det vondt? Synes dere det hjalp? Hvor mange behandlinger måtte du ta? Kjente du noe forandring etter første gangen? Hvor lenge sitter du med nålene i? Å hva er igangsettingsakupuntur? Er det noen som har prøvd det? Funka det? Håper på svar, lurer så fælt!
lykkeligmed3 Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Hei. Har lite erfaring med modningsakupunktur selv, tok første behandlingen for ei uke siden. Hos meg satte jordmor ei nål midt oppi hue, en nål i hver hånd (ca mellom tommel og pekefinger) og en nål i hver fot (ca mellom storetåa og langtåa) Kan ikke si jeg har merket så mye bortsett fra at kynnerene har blitt vondere og at jeg har fått mere nedpress. Ble også strippet i forkant av akupunkturen. Skal til ny behandling i morgen så får vi se hva jordmor sier.
lykkeligmed3 Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Sorry, glemte å si at det var ikke vondt å sette nålene. Ble bare veeeeeeeeeldig avslappet og sløv. Lykke til
Har 2 Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Hei, jeg har ikke mye erfaring men er i gang: Tok første fødselsforbredende akupunktur forrige uke, i uke 35, og skal gå en gang i uka til uke 40. Kanksje noe mer på slutten. Akupunktøren spurte masse spørsmål, jeg var også opptatt av om hun kunne sette nåler mot fordøyelsesproblem og vann i kroppen samtidig, og det kunne hun. Hun sa at mange vanlige problemer med søvn, halsbrann etc. ofte bedres med vanlig fødselsforbredende akupunktur. Hun satte nåler i begge bena mine fra kneet og ned til anklene, ca 6 stk. Skulle bare puste godt, også stakk hun da jeg pustet ut. Hun ville også at jeg skulle si hva jeg kjente, f.eks. om det svei, ble varmt etc. Lå med nålene i ca 25 minutter. Vet ikke om det funker, men mener det er verdt å prøve. Tror selv at jeg har sovet noe bedre etterpå, ikke så mange tisseturer i løpet av natten og enklere å sove litt lenger på morgenen. Kjente også at det strakk og murret litt i sidene på magen mens jeg lå på benken og etterpå, men vet ikke om det bare er innbildning... Har ei venninne som nettopp fødte sin andremann etter noen dager på overtid, hun tok setteigangakupunktur på ettermiddagen og føselen startet samme natt - men årsak virkning vet vi ikke noe om her. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå