Lapez Skrevet 9. oktober 2006 #1 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei Mami=) Jeg har fulgt med deg;) på hjemmesida de, og gratulerer deg igjen kjempemasse med den nydelige datteren din=) Tror du kommer til å bli en fantastisk mor får tulla di. Jeg lurer på om du har lyst å fortelle meg litt om fødselen?, kort fortalt, hvilken smerte var det egentlig? Jeg har lest at den gikk over på et sek, da du fikk Emilia(som forresten er en kjempefint navn!=)) i armene, men hvordan var smerten da det stod på som værst? Så lurer jeg litt på, hva dere driver med om dagene? Sover tulla di masse eller? DEilig å komme hjem? Synes du det er tøft, siden du er alene (MASSE KRED: TIL DEG FÅR DET) Tøffing!!! Stå på!!=) -Hvor mye fikk du i stønad fra T.K? og ellers hva har dere å rutte med dhver mnd? Go'klem fra oss to Nysgjerrige=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6615973-mami19baby-emilia/
Mamsen86 Skrevet 9. oktober 2006 #2 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei hei! Tusen takk! Ja, er hun ikke vakker? Åh - Er helt forelska, jeg! Hun blir bare skjønnere og skjønnere for hver dag som går! I går var hun en uke gammel, ble nesten helt på gråten.. Syntes at tiden går så fort! Litt om fødselen, ja.. Vel, jeg kan vel begynne med å si at det så absolutt ikke er noe vakkert, hehe! Herregud, jeg dreit jo ned hele dusjen på sykehuset, hehe! Jordmoren fikk jo helt latterkrampe av meg der jeg lå, stor som en hval på gulvet i dusjen og gråt "å gud, å gud, å gud", hehe! Med dritt overalt.. *Blææh*.. Beklager ekkelheten her altså, men som jeg sa; En fødsel er ikke glamour, liksom! Nå hadde jo jeg en veldig enkel fødsel.. Og heldigvis er vi mennesker laget sånn at vi raskt glemmer smerten! Vi vet at det har gjort vondt, men HVOR vondt.. Det glemmer vi fort! Men jeg kan si såpass at det er uuutrolig vondt mens det pågår, man kan liksom ikke beskrive smertene! Nå hadde jo ikke jeg bedøvelse heller da.. Og jeg fikk presstrang ved 8 cm, noe som ødela veldig for meg! Akkurat den delen er den vondeste ved hele fødselen! Jeg kastet jo opp og var helt borte.. Og det er ikke så lett å puste riktig mens det hele pågår, for man får liksom aldri helt tid til å trekke pusten ordentlig! Assa.. En fødsel er vondt! Det er utrolig vondt! Men det er så verdt det! Det er en fantastisk opplevelse, det største i verden faktisk! Og det er som alle sier; Det sekundet som nurket er ute og blir lagt på magen din så glemmer du alle smertene!! Du får en sånn sinnssyk lykkerus over deg, og absolutt ingenting kan måle seg med det! Riene er kjempe vonde.. Og dem kommer kjempe tett! Jeg vet at det er lett for andre å si dette; Men bare prøv å pust!! Det hjelper utrolig mye om du får det til!! Og så, når pressriene kommer så er det akkurat som å komme til himmelen! Det er kjempe deilig! Jeg holdt på å si - gled deg! Hehe! Men jeg kan dessverre ikke pynte på ting her; Det er fryktelig vondt! Men som sagt; Du glemmer det veldig fort! Det er bare en uke siden jeg fødte, men jeg kan ikke sette meg inn i de smertene igjen! Dem er for lengst glemt.. Og det er jeg glad for!! Det som er vondt nå i ettertid er at jeg har jo sydd også, så har litt problemer med å sitte, gå og stå for lenge! Og å nyse - vel, det kan jeg bare glemme, hehe! Jeg er glad jeg bommelommet så mye den dagen på sykehuset, for jeg har ikke turdt å gå på do enda, hehe! (Igjen, beklager ekkelheten..) Men herregud, ingenting av det der betyr noe! For når jeg titter ned på datteren min.. Og hun titter opp på meg med de store, mørke øynene sine.. Vel - da smelter jeg helt! Det er nå jeg virkelig forstår hva EKTE lykke er, hva EKTE kjærlighet er! Jeg vil bare holde rundt henne, beskytte henne mot alt vondt her i verden! I natt så sov hun alene i sengen sin for første gang.. Har hatt hun hos meg hele tiden! Herregud som jeg gråt, hehe.. Hun koste seg, sovnet med en gang! Men jeg var jo helt borte, fikk ikke sove uten henne.. Så da jeg var å ammet henne i tre tiden, da måtte jeg legge hun i sengen min igjen tihi! Dagene bruker vi på å bli kjent med hverandre.. Vi koser oss masse! Hun er mye våken og absolutt ikke sutrete, så vi kan ligge lenge på sengen min å bare kose! Jeg elsker å bare ligge å se på henne når hun spreller, når hun lager de søte lydene sine, når hun titter opp på meg.. Hun har meg totalt tvinnet rundt lillefingeren! Ja, også er vi mye ute å går turer.. Er godt å få beveget på seg etter fødselen, godt å få brukt kroppen! Jeg har veldig vondt i underlivet, sprakk jo opp litt.. Men det blir bare værre om jeg ligger på sofaen som et slakt! Så det er deilig å gå turer.. Og Emilia koser seg ute, sover som en stein i vogna og er bare så herlig! Vi har ikke sånn kjempe masse å rutte med i mnd.. Kan ikke påstå at det blir så mye penger til overs til morro! Jeg har jo kjøpt meg leilighet, leier ikke.. Så har ikke mye husleie! Vi har vel en sånn 6-7000 i mnd.. Det kan jo høres ut som en del, men pengene forsvinner raskt etter en tur i matbutikken! Og vesla vokser jo fort.. Så det er så vi akkurat klarer oss egentlig! Men jeg kan ikke klage, vi har det veldig godt! Vi har en kjempe fin leilighet som jeg & familien min har pusset opp, vi har mat på bordet og rene klær.. Så ja - Jeg vil nok påstå at jeg aldri har vært så lykkelig før som det jeg er nå! Det er helt fantastisk å være mamma! Jeg elsker det!! <3 Du har virkelig noe å se frem til! Når venter du da? Tenkt på noe navn enda? Klemmer fra oss to! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6615973-mami19baby-emilia/#findComment-6618892
Lapez Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 9. oktober 2006 TUSEN TAKK for langt og kjempefint svar:) Bra det gikk fint alt sammen, tross alt;) Å ekkelheten di snakker om, trenger du ikke være redd for å snakke om til meg:) ja jeg gleder emg masse til å bli mor, å min samboer gleder seg vanvittig til å bli far:) Jeg har termin i begynnelsen av mars=) Ja jeg har noen navn, men de kan forandre seg med tiden da... Hva synes du? Linn blir det uansett får jeg skal oppkalle henne etter min mor som heter Linda. men det skal ikke brukes da, tro jeg ikke. *Linn Rebecca eller *Linn Vanessa? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6615973-mami19baby-emilia/#findComment-6619178
Mamsen86 Skrevet 11. oktober 2006 #4 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ja, det var en kjempe fin fødsel! Nesten så jeg gleder meg til å gjøre det igjen.. Men neste gang så skal det være litt mer planlagt, for å si det sånn! Og mange år frem i tid, tihi! Var det planlagt hos dere? Eller var det en sånn "ops"-greie? Hehe! Så fint at han også gleder seg da! Blir så glad når jeg leser sånt!! I begynnelsen av mars ja.. Ja, det er jo ikke sååå altfor lenge til det! Tiden går kjempe fort! Syntes nesten at det var i går at jeg gikk i snøstorm til apoteket for å kjøpe testen.. Og at jeg satt på jobben i pausen min å "presset ut" mensen, hehe! Det var jo så absolutt ikke planlagt her i huset.. Men jeg er utrolig glad for at det skjedde, for herregud som jeg elsker den lille jenta mi! Livet mitt er ingenting uten henne, liksom <3 Mitt lille mirakel! Som sagt, jeg syntes at Vanessa er et vannvittig pent navn!! En kamerat av meg elsker det navnet, han omtrent tvang meg til å kalle datteren min for det.. Men jeg ble jo forelska i Emilia, jeg da! Hvordan syntes du svangerskapet er hittil da? Mye kvalm? Eller går det greit..? Klemmer fra oss! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6615973-mami19baby-emilia/#findComment-6645238
snart5bare89 Skrevet 12. oktober 2006 #5 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg må si jeg har følgt deg jeg også... det var gøy og lese inne på hjemmesiden din for du skrev veldig ofte og det var ofte nye bilder... Du har virkelig fått en liten hjerteknuser... Hun er utrolig skjøn, viste bilde av henne til kjæresten min og han syntes også hun vare kjempe nydelig og gleder seg ennå mer til å bli pappa... Det var gøy og lese fødselshistorien din for du pynter ikke på ting du sier det som det er og det er veldig bra for en som skal føde, sånn at man vet det ikke er rosenrødt... Det virker som du virkelig koser deg, jeg mesunner deg... Jeg kan ikke vente til min lille kommer i desember... Men hvor mye får du i støtte i månden av trygdekontoret?! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6615973-mami19baby-emilia/#findComment-6661600
Lapez Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 13. oktober 2006 Ja, det var sånn passe planlagt, eller vet ikke helt hva jeg skal si, vi ble hvertfall ikke overasket over at jeg var gravid plutselig:) om du skjønner hva jeg mener;) Svangerskapet mitt har vært fint så langt, spydde litt i starten og fikk utrolig utren hud, men elelrs er jeg i toppform, du kan jo bare følge med litt på hjemmesia vår da vettu, skal prøve å holde den så oppdatert som mulig=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6615973-mami19baby-emilia/#findComment-6670969
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå