Gå til innhold

Da kjenner jeg graviditeten....gutt/jente?

Anbefalte innlegg

Er 7 fullgåtte uker idag, og i helgen kom graviditeten for fullt, med suppe humør og kvalme.....

Egentlig rart, for hadde IKKE noenting med nr 1.

Nå sies det at jente barn er mer aggressive i hormonene enn guttene, så kanskje det er ei lita tulle denne gangen.. hrm... får vente til UL i uke 18 med å kanskje finne ut det...

Noen som har erfaring med samme? bra med gutt og dårlig med jente?

:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6615924-da-kjenner-jeg-graviditetenguttjente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si det. To svært ulike svangerskap på meg så langt, både av symptomer, mageform osv og jeg har to av samme kjønn (gutter). Første var jeg småkvalm med i noen uker, andre var jeg kjempekvelm med i mange uker, kastet opp osv. Nå føler jeg igjen at alt er nytt.... Men tror ikke det har sammenheng med kjønn.

Hei på deg Snuffen

Lurer på det samme jeg..:)

Ble også VELDIG gravid i helgen - mage også , ingen bukser ser bra ut lenger....

Hadde nesten ikke symptomer med gutten min, men nå føler jeg meg virkelig gravid :..hi.hi

Det er vel bare å si "den som venter får se ?"

Synes det er helt rart... og synes fryktelig synd på mannen. Går og unnskylder meg for mutthet, lite munterhet og kort lunte hele tiden... og ber han om å bære over med meg til de første 3 mnd er gått.. da stabiliserer ting seg gjerne litt...

Prøver virkelig å ta meg sammen, men vil helst være helt alene uten noen form for selskap... og det er IKKE lik meg i det hele tatt...

Men men... vet jo hva som forårsaker dette her, så det går jo over...

Hormoner er noen rare ting...

Blir spennende å se på oss da M@mi om teoriene stemmer...

Det er nok veldig individuelt. Jeg kjenner en som ikke var noe kvalm første gang og da var det en jente. Med nr to var hun kjempekvalm nesten hele svangerskapet og ut kom en gutt. En annen bekjent var veeeldig kvalm med begge sine og har en av hvert kjønn. Det er mange teorier og like mange svar virker det som.....

Annonse

Hei!

I dag er jeg også akkurat 7+0 og i følge terminkalkulatoren har jeg termin samme dag som deg :-)

Jeg bekymrer meg litt fordi jeg føler jeg ikke merker noen ting til at jeg er gravid... Lurer på om det er noe feil liksom.

Håper humøret ditt stabiliserer seg litt etterhvert da. Uansett er det jo mye som skjer i kroppen din så mannen din får vel bare fint holde ut :-)

Jeg tenker det samme som deg!

Trodde egentlig det var en liten gutt der inne, men i helgen kom kvalmen. Morgen, kveld og gjerne midt på dagen! Var ikke sånn med lillegutt... Blir spennende å se! Har forresten termin 31 mai, dagen etter deg!

Synes det er flere som har samme tingen, nå er vi tre med term i mai som har samme tingen. Dårlig nå, men ikke med nr 1 og alle har fått gutt først.

Så det er deg, m@mi og meg... blir så spennende med UL rett før jul, og kanskje se om ting stemmer... hadde ikke gjort noe det..

Hvor gammel er lille gullet ditt(som snart blir store gull)

:o)

er nok veldig forskjellig. søstern var kjempe dårlig med nr.1 og det var en gutt.. hun kastet opp i 7 av 9mndr.. mens med nr.2 var det bare vanlig kvalme og det var en jente.. og nå med nr.3 var hun i kjempe form.. og hun fødte en nydelig jente 27 september:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...